نماینده اصفهان هدف گذاری مالیاتی را اعلام کرد

دو هزار میلیارد تومان درآمد زایی از خانه های خالی

کدخبر: ۴۲۵۹۷۲
هنگامی که دولت لایحه بودجه 1400 را به مجلس ارائه کرد، بصورت نسبی مبلغ کمی برای این موضوع در نظر گرفته شده بود که البته در کمیسیون تلفیق بودجه تا حدی افزایش پیداکرده و به رقم حدود 2 هزار میلیارد تومان رسید.
دو هزار میلیارد تومان درآمد زایی از خانه های خالی

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با  خانه ملت  با اشاره به اینکه قانون مالیات بر خانه‌های خالی یکی از اقدامات بسیار مهم مجلس یازدهم در جهت مبارزه با محتکران خانه است، گفت:  هدف اصلی تصویب قانون مالیات بر خانه‌های خالی درآمد زایی برای دولت نبود بلکه به منظور عرضه واحدهای خالی به بازار اجاره و فروش در دستور کار مجلس قرار گرفته و تصویب شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: هنگامی که دولت لایحه بودجه 1400 را به مجلس ارائه کرد، بصورت نسبی مبلغ کمی برای این موضوع در نظر گرفته شده بود که البته در کمیسیون تلفیق بودجه تا حدی افزایش پیداکرده و به رقم حدود 2 هزار میلیارد تومان رسید.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه درآمدزایی از محل مالیات بر خانه‌های خالی در مقابل هزینه‌های مختلف و گسترده کشور عدد قابل توجهی به شمار نمی‌آید، اضافه کرد: هدف اصلی این قانون عرضه واحدهای ساخته شده به بازار مسکن با اعمال جریمه‌ برای خالی نگهداشتن خانه‌ها بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در رابطه با صحبت‌های وزیر راه و شهرسازی مبنی بر شناسایی یک میلیون و 300 هزار واحد مسکونی خالی و معرفی آنها به سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات از مرداد ماه، خاطرنشان کرد: مجلس تلاش کرد با تصویب قانون مالیات بر خانه‌های خالی از بلا استفاده ماندن خانه‌ها که هزینه‌های زیادی برای آنها صرف شده جلوگیری کند. از این رو امیدواریم با شناسایی دقیق خانه‌های خالی و عرضه آنها به بازاری که تقاضا در آن هر لحظه افزایش پیدا می‌کند شاهد تاثیر مثبت و کاهش قیمت مسکن باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید