آمریکا ترسید/ اعزام نیرو به هائیتی برای حفاظت از سفارت آمریکا

کدخبر: ۴۲۶۰۳۷
پس از ترور رئیس جمهور هائیتی، واشنگتن شماری نیرو برای حراست از سفارت خود در هائیتی فرستاده است.
آمریکا ترسید/ اعزام نیرو به هائیتی  برای حفاظت از سفارت آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به دنبال ترور «ژوونل موئیز» رئیس‌جمهور هائیتی، و همسرش، آمریکا تعدادی از نیرو‌های خود را به هائیتی فرستاده است تا از سفارت این کشور حراست کنند.

رویترز گزارش داد، اگرچه این معمول است که آمریکا در مواقع بحران نیرو‌های بیشتری به کشور‌ها اعزام کند، با این حال، این استقرار نشان از میزان عدم امنیت حالِ حاضر هائیتی است.

برخی مقامات آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود در این باره اعلام کردند: «کمتر از ۱۰ نفر در حال حاضر به هائیتی اعزام شده‌اند و مشخص نیست چند نیرو پس از ترور رئیس جمهور این کشور به آمریکا بازگشته‌اند.»

همچنین گفته می‌شود هائیتی درخواست نیرو از آمریکا کرده است تا پس از ترور رئیس جمهور امنیت خود را بالا ببرد.

هفته گذشته منابع خبری اعلام کردند «ژوونل موئیز» رئیس‌جمهور هائیتی، به همراه همسرش در اقامتگاه شخصی‌شان هدف ترور گروه‌های مسلح قرار گرفتند و کشته شدند. خبرگزاری فرانسه از پورتوپرنس، پایتخت هائیتی گزارش داد ژوونل موئیز توسط یک کماندو ترور شده است.

«کلاد جوزف» نخست‌وزیر موقت هائیتی، نیز به‌دنبال کشته شدن رئیس‌جمهور این کشور و همسرش، در هائیتی حالت فوق‌العاده اعلام کرد.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، نیز در بیانیه‌ای اقدام ترور رئیس‌جمهور هائیتی را «به‌شدت محکوم» کرد. سخنگوی گوترش در بیانیه‌ای به نقل از او گفت: «عاملان این جنایت باید محاکمه شوند. عمیقا به خانواده رئیس‌جمهور هائیتی و مردم این کشور تسلیت می‌گویم.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید