موافقت امریکا با لغو تحریمهای 748مقام ایرانی

کدخبر: ۴۲۶۰۵۳
اقتصادنیوز : روزنامه اطلاعات نوشت:گفت و گوهای غیرمستقیم ایران و آمریکا در وین، طی ۶ مرحله به سرانجام یک سند پیش‌نویس رسیده است. سندی که یک متن تقریباً مفصل و ۳ پیوست دارد؛ شامل رفع تحریم‌ها، اقدامات هسته‌ای و طرح‌ اجرایی که تقریباً ۹۰درصد این پیش‌نویس کامل شده است.
موافقت امریکا با لغو تحریمهای 748مقام ایرانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزنامه اطلاعات ،گفت و گوهای غیرمستقیم ایران و آمریکا در وین، طی ۶ مرحله به سرانجام یک سند پیش‌نویس رسیده است. سندی که یک متن تقریباً مفصل و ۳ پیوست دارد؛ شامل رفع تحریم‌ها، اقدامات هسته‌ای و طرح‌ اجرایی که تقریباً ۹۰درصد این پیش‌نویس کامل شده است.

و برداشت همه چنین است که طرفین گفت‌وگو، قرار است در دور هفتم پرانتزهای اندک باقیمانده آن را پر کنند. گزارش‌های غیررسمی از مذاکرات هم نشان می‌دهد که طی ۶ دور گفتگو، آمریکا با لغو یا تعلیق ۶ بخش (انرژی، پتروشیمی، بانک، خودروسازی و کشتیرانی و بیمه) و در عین حال لغو تحریم ۷۴۸ نام و مقام ایرانی موافقت کرده است. اما همچنان از کل تحریم‌های وضع شده در دوره ترامپ ۵۱۷ تحریم باقی مانده است که اکثر آن در حوزه مباحث تروریسم، موشکی، حقوق بشر، حملات سایبری و… تعریف می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید