ورود دادستانی به پرونده کلیپ جنجالی دختران اصفهانی

کدخبر: ۴۲۶۰۵۹
اقتصادنیوز : اوایل این هفته فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن چند دختر نوجوان در یکی از بوستان‌های شهر اصفهان با هم درگیری فیزیکی پیدا کردند و در حالی که به یکدیگر توهین و فحاشی می‌کردند ناگهان یکی از دخترها قمه‌ای نیم متری از داخل شلوارش بیرون کشیده و شروع به تهدید دیگران کرد.
ورود دادستانی  به پرونده کلیپ جنجالی دختران اصفهانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزنامه ایران ،انتشار این کلیپ در مدتی کوتاه بازخورد بسیار زیادی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی داشت. برخی آن را ساختگی دانسته و برخی نیز این درگیری را هدایت شده خواندند که به تحریک عده‌ای از اراذل و اوباش منطقه رخ داده است.

پس از این حادثه علی اصفهانی، دادستان عمومی و انقلاب اصفهان دستور شناسایی افراد حاضر در این کلیپ و درگیری را صادر کرد و گفت: ناهنجاری‌های اجتماعی در غفلت خانواده‌ها و نهادهای متولی فرهنگی به‌طور جدی نوجوانان را در معرض تهدید قرار داده است.وی با اشاره به صدور دستور شناسایی و تشکیل پرونده شخصیت و مددکاری اجتماعی برای افراد خاطی بر ضرورت بررسی روان شناختی و جامعه شناختی برخی رفتارهای هنجارشکنانه تأکید کرد.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان از خانواده‌ها نیز خواست تا به این نکته مهم توجه کنند که عواقب ناشی از نبود نظارت، تقلید برخی حرکات یا دسترسی به سلاح سرد می‌تواند جبران‌ناپذیر باشد و خشونت و حتی عواقبی چون قتل را به کانون خانواده‌ها بکشاند.

در همین رابطه صبح سه‌شنبه پلیس اصفهان با شناسایی این دختران نوجوان و احضار آنها به همراه خانواده هایشان به اداره پلیس در یک جلسه توجیهی با تذکر به آنها از خانواده هایشان نیز خواست تا نظارت بیشتری بر تربیت و رفتار فرزندانشان داشته باشند. همچنین مشخص شد که آنها از مدتی قبل در فضای مجازی با هم آشنا و دوست شده بودند اما کل کل‌ها و کری خوانی هایشان در این فضا باعث به‌وجود آمدن اختلاف میان آنها شده بود و به همین دلیل در یکی از پارک‌ها با هم قرار گذاشته بودند اما دراین قرار بین تعدادی از آنها درگیری به‌وجود آمده و یکی از آنها اقدام به قمه کشی کرده بود.

سرهنگ جهانگیر کریمی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی اصفهان   درباره این پرونده گفت: تحقیق از دختران نوجوان ادامه دارد  اما آنچه در این میان اهمیت بیشتری دارد نظارت خانواده‌ها بر رفتار فرزندان نوجوانشان چه در فضای مجازی و چه در دنیای واقعی است چرا که گاهی اشتباهات بچگانه نوجوانان دور از چشم خانواده هایشان ممکن است ابعاد گسترده‌ای پیدا کند و حتی باعث به‌وجود آمدن احساس ناامنی در جامعه شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید