کرونا پشت مرزهای عراق/ آیا مرز بسته می شود؟

کدخبر: ۴۲۶۲۷۰
وزارت بهداشت عراق در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، پیشنهادهایی شامل تدابیر سختگیرانه مانند بستن مرزها برای قطع زنجیره شیوع کرونا به دولت این کشور خواهد داد.
کرونا پشت مرزهای عراق/ آیا مرز بسته می شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، وزارت بهداشت عراق با درخواست از شهروندان برای رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی از قبیل استفاده از ماسک (امری که به ندرت در میان شهروندان عراقی دیده می‌شود) تصریح کرد در صورت افزایش مبتلایان به کرونا تدابیری مانند منع آمد و شد کامل و بستن مرزها را به دولت پیشنهاد خواهد کرد.

وزارت بهداشت عراق امروز چهارشنبه از افزایش قابل ملاحظه‌ای شمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا خبر داد.

بر اساس گزارش مسئولان عراقی روز چهارشنبه  ۹ هزار و ۶۳۵ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شدند و ۴۷ نفر جان سپردند.

وزارت بهداشت عراق ضمن دعوت از مردم برای مراجعه به مراکز دریافت واکسن کرونا از نخبگان و شخصیت های تاثیرگذار اجتماعی، فرهنگی، علمی، شیوخ عشایر، روحانیون و سایر فعالان اجتماعی خواست از برگزاری تجمعات و مصافحه و دست دادن در استقبال از سایرین خودداری کنند و ماسک بزنند.

در این اطلاعیه از ضعف همکاری شهروندان عراقی در اجرای تدابیر پیشگیرانه و تاخیر در دریافت واکسن فراهم شده در همه بیمارستان ها و مراکز درمانی گلایه شده است.

همچنین از زوار عتبات مقدس خواسته شده است همه تدابیر و پروتکل های بهداشتی را به ویژه در استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی رعایت کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید