سعید نمکی در دولت سیزدهم هم وزیر بهداشت می‌ماند؟

کدخبر: ۴۲۶۳۱۸
اقتصادنیوز : رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس می‌گوید: «من هیچ اطلاعی از گزینه‌های مطرح شده برای وزیر آینده بهداشت ندارم. در شبکه‌های اجتماعی بعضا در این زمینه گمانه‌زنی‌هایی می‌شود اما هیچکدام قابل استناد نیست.»
سعید نمکی در دولت سیزدهم هم وزیر بهداشت می‌ماند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، حسینعلی شهریاری در پاسخ به این سوال که ادامه وزارت سعید نمکی را چقدر به صلاح می‌دانید، می گوید: «من در جایگاهی نیستم که در این باره اظهارنظر کنم. اما ما قوانین بالادستی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری را داریم که ۸۰ درصدشان روی زمین مانده و اجرایی نشده است. هر وزیری که روی کار بیاید باید یک تعهد جدی به رییس‌جمهور و مجلس بدهد که قانون را اجرا کند. نمی شود وزیری بگوید قانون نداریم و همین وضعیتی پیش بیاید که الان شاهدش هستیم و وضعیت مناسبی هم نیست.»

شهریاری ادامه می‌دهد: «ما با هر وزیر پیشنهادی‌ای که آقای رییسی برای وزارت بهداشت معرفی کند در کمیسیون بهداشت صحبت می‌کنیم. وزیر باید نیروی کارآمد و انقلابی، مردم‌مدار و فسادستیز باشد. در حوزه وزارت بهداشت تعارض منافع مطرح است و فسادهای مالی ممکن است مطرح باشد. فردی که روی کار می‌آید باید با این مسائل برخوردهای مناسبی داشته باشد.»

او روند کند واکسیناسیون را تقصیر وزیر بهداشت نمی‌داند و می‌گوید کشورهای چین، هند و روسیه در انتقال واکسن‌ها بدقولی کردند؛ «دولت پول هم پرداخت کرد اما به ما تحویل نشد. بسیاری از کشورها هم رابطه خوبی با جمهوری اسلامی ندارند و واکسن نمی‌دهند. همه نیروها در کنار وزارت بهداشت باید وارد کار شوند تا واکسیناسیون به درستی انجام بگیرد.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید