ادعای یک رسانه‌ عبری: حزب‌الله لبنان حدود ۱۵۰ هزار موشک دارد

کدخبر: ۴۲۶۳۷۸
طبق برآوردهای ارتش رژیم صهیونیستی حزب‌الله لبنان ۱۵۰ هزار موشک از انواع مختلف در اختیار دارد.
ادعای یک رسانه‌ عبری: حزب‌الله لبنان حدود ۱۵۰ هزار موشک دارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رسانه‌ اسرائیلی گزارش داد، طبق برآوردهای ارتش رژیم صهیونیستی زرادخانه موشکی حزب‌الله لبنان شامل موشک‌های مختلف است به طوریکه حدود ۳۰۰۰ موشک در یک روز به اسرائیل شلیک خواهد کرد.

به گزارش سایت اسرائیلی "والاه"، طبق برآوردهای ارتش رژیم صهیونیستی حزب‌الله لبنان ۱۵۰ هزار موشک از انواع مختلف در اختیار دارد.

طبق گزارش سایت والاه، ۱۵ سال بعد از جنگ دوم لبنان حزب‌الله قدرتمندتر شده است و زرادخانه آن شامل موشک‌هایی با برد بین ۱۵ تا ۷۰۰ کیلومتر، موشک‌های بالدار و پهپادهایی با برد ۴۰۰ کیلومتر هستند.

براساس این گزارش، طی درگیری آینده با حزب‌الله لبنان ارتش برآورد می‌کند این حزب بتواند بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ موشک را در روز شلیک کند.

از سوی دیگر، روزنامه هاآرتص نوشت: مسؤولان برجسته موسسات امنیتی اسرائیلی برآورد می‌کنند فرصت جنگ گسترده با لبنان همچنان پایین است.

این روزنامه افزود:‌ اسرائیل و حزب‌الله برای احتمال جنگ در نتیجه اتفاقی موضعی که منجر به تنش شود، آماده می‌شوند.

هاآرتص اشاره کرد، حزب‌الله موفق شده توانمندی‌های خو را به شکلی که باعث نگرانی موسسه امنیتی اسرائیل شده، توسعه دهد.

به گفته آلون بن داوید، تحلیل‌گر امور نظامی اسرائیل، برآورد در اسرائیل این است که حزب‌الله تا امروز در انبار کردن چند صد موشک نقطه زن با بردهای متوسط و دور برد موفق عمل کرده و در لبنان در حال حاضر تاسیساتی شامل تجهیزات موشک‌های نقطه زن موجود است.

رسانه‌های اسرائیلی به نقل از کارشناس اسرائیلی در پایان سال گذشته اعلام کردند، موشک‌های نقطه زن حزب‌الله بزرگترین خطر برای اسرائیل و ارتش آن است.

همچنین سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفت‌وگوی خود با المیادین در پایان سال ۲۰۲۰ گفت، تعداد موشک‌های نقطه زن مقاومت چندین برابر چند سال قبل است و هر هدفی در امتداد مساحت فلسطین اشغالی را می‌توانند با دقت هدف قرار دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید