اظهارات یک مقام ارتش درباره فرار مغزها

کدخبر: ۴۲۶۴۰۳
نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه بیکاری یک تهدید چند وجهی است، گفت: یک وجه مهم بیکاری نا امیدی است، جامعه‌ای که جوانش نا امید باشد در مسیر سقوط قرار خواهد گرفت.
اظهارات یک مقام ارتش درباره فرار مغزها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه جامعه‌ای که جوانش نا امید باشد در مسیر سقوط قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: اولین برچسبی که به جوانانی که از کشور رفته‌اند زده می‌شود تابیعیت بیگانه است. کسی دوست ندارد لقب بیگانه داده بگیرد اما گاهی مجبور می‌شود برای به دست آوردن شغل و درآمد تن به این کار دهد.

حجت الاسلام عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نخستین همایش تقدیر از برترین‌های مهارت آموزی کارکنان وظیفه آجا با سپاس از تمام کسانی که تمام ظرفیت هار را پای کار آوردند، بیان کرد: بیکاری کلید فسادانگیزی است؛ مهارت آموزی در دین ما بسیار مقدس است، اینکه ما به دیگران اشتغال و مهارت را یاد دهیم از مصادیق کم نظیر عمل صالح است، وقتی به این عمل صالح اقدام می‌کنیم محبوب خدا در دنیا و آخرت خواهیم شد. 

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه بیکاری یک تهدید چند وجهی است، خاطرنشان کرد: یک وجه مهم بیکاری نا امیدی است، جامعه‌ای که جوانش نا امید باشد در مسیر سقوط قرار خواهد گرفت. 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی جلوگیری از فرار مغزها را یکی از مهمترین دستاوردهای مهارت آموزی دانست و ادامه داد: اولین برچسبی که به جوانانی که از کشور رفته‌اند زده می‌شود تابیعیت بیگانه است. کسی دوست ندارد لقب بیگانه داده بگیرد اما گاهی مجبور می‌شود برای به دست آوردن شغل و درآمد تن به این کار دهد، اما وقتی ما به کارکنان وظیفه مهارت یاد بدهیم تا بتواند آینده خود را تامین کند و از زندگی و مشکلاتش نترسد دیگر فکر رفتن را نخواهد کردو این امر برای نظام بسیار مهم است. 

محمدحسنی با بیان اینکه نهضت مهارت آموزی از مصادیق مهم مبارزه با جنگ نرم است، تصریح کرد: در دوره‌ای هستیم که با تبیلغات گوناگون سعی دارند مردم و جوانان را از سربازی دلسرد می‌کنند اما وقتی خانواده و خود جوان ببیند که در دوسال خدمت مهارت می‌آموزد و می‌تواند برای آینده شغلی‌اش قدمی بردارد خود به خود این تبلیغات خنثی خواهد شد و در نتیجه حنای کسانی که علیه فرهنگ مقدس سربازی جوسازی می‌کنند رنگ خواهد باخت. 

اظهارات مقام ارتشی درباره فرار مغزها

وی مهمترین دستاورد مهارت آموزی را رضایت مقام معظم رهبری دانست و عنوان کرد: با توجه به اینکه فرمانده معظم کل قوا، قائم مقام حضرت ولی عصر (عج) هستند، بنابراین وقتی ما تدبیر معظم له را عملی کنیم ایشان را خوشحال کرده‌ایم و در واقع با یک واسطه حضرت قائم (عج) هم از ما خشنود خواهند شد و با رضایت ایشان از عمل ما، دنیا و آخرت ما آباد خواهد شد. 

محمدحسنی خوشبین‌سازی سربازان وظیفه و خانواده‌های آن‌ها به نظام و نیروهای مسلح، مصون‌سازی از مشکلات چندوجهی بیکاری از دیگر دستاوردهای این نهضت دانست. 

وی در پایان با تاکید بر اینکه هر سرباز می‌تواند برای ما یک رسانه ملی باشد، گفت: باید این شتاب در مهارت آموزی را حفظ کنیم و ارتقا دهیم و بایستی کاری کنیم وقتی سربازی از ارتش به خانه بر می‌گردد مهارت زندگی کردن، تامین معاش، مواجهه با مشکلات زندگی را یاد بگیرد و در نتیجه تبدیل به مبلغ ارتش شود. 

در این مراسم از مسئولین برتر یگان‌های مهارت آموزی تقدیر به عمل آمد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید