رئیس‌جمهور: ترامپ خبیث نبود مردم اهمیت خدمات دولت را می‌دیدند

کدخبر: ۴۲۶۴۰۷
روحانی با اشاره به افتتاح طرح ها و پروژه های مهم در حوزه راه و شهرسازی و ورزش و جوانان در شهرهای مختلف کشور، گفت: افتتاح حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در یک روز با وجود شرایط سخت جنگ اقتصادی، بسیار حائز اهمیت است.
رئیس‌جمهور: ترامپ خبیث نبود مردم اهمیت خدمات دولت را می‌دیدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، رئیس‌جمهور گفت: ما در این دولت از ۱۲ هزار کیلومتر بزرگراه تقریبا به ۲۰ هزار کیلومتر یعنی معادل حدودا ۶۰ درصد رسیده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنج شنبه در هشتاد و یکمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید و افتتاح طرح های ملی وزارتخانه های راه و شهرسازی و ورزش و جوانان در استان های مختلف کشور، اظهار داشت: افتخار می کنیم به اینکه در شرایط سخت جنگ اقتصادی و کرونا خداوند توفیق داد تا مسیر افزایش و جهش تولید و همچنین حمایت و مانع زدایی از تولید را با قدرت ادامه دهیم.

روحانی با اشاره به افتتاح طرح ها و پروژه های مهم در حوزه راه و شهرسازی و ورزش و جوانان در شهرهای مختلف کشور، گفت: افتتاح حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در یک روز با وجود شرایط سخت جنگ اقتصادی، بسیار حائز اهمیت است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در این دولت بزرگراه های کشور از ۱۲ هزار کیلومتر به ۲۰ هزار کیلیومتر افزایش یافته است، گفت: در حوزه ریلی نیز اقدامات بسیار خوبی در ۸ سال گذشته انجام شده و اتصال خطوط ریلی کشور و نقش آن در ترانزیت بسیار حائز اهمیت است.

روحانی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید برای توسعه بنادر کشور، گفت: آبادانی سواحل مکران از جمله اقدامات مهم و از افتخارات این دولت است.

اهم اظهارات روحانی را در ادامه به نقل از مهر و ایلنا بخوانید؛

* {با بیان اینکه جاده‌های کشور بسیار مهم است} شما گفتید ۹۰ درصد بارها به صورت جاده‌ای حمل و نقل می‌شود و بار سنگینی روی جاده‌ها هست که بخش بزرگی از آن را در آینده باید به ریل منتقل کنیم، اما اینکه امروز موفق هستیم و ۳۲۱ کیلومتر پروژه بزرگراهی و راه اصلی را به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومان در یک روز افتتاح می‌کنیم، جای خوشبختی است.

* {پس از استماع گزارش پروژه‌های استان هرمزگان} اینکه از لحاظ لایروبی امروز با تجهیزات جدیدی قادر هستید که برای همه اسکله ها عُمق لازم را به وجود بیاورید تا کشتی ها بتوانند به راحتی پهلو بگیرند، بسیار ارزشمند است.از اینکه سه سال پیش آغاز عملیات این طرح داده شد و امروز تکمیل و به بهره برداری رسیده است بسیار خوشحال کننده است.

* {پس از شنیدن گزارش مربوط به پروژه‌های ورزشی} هم عدالت ورزشی و هم حضور خوب ما در مسابقات المپیک بسیار حائز اهمیت است. اینکه ایران جزء آن رشته هایی است که عدد محدودی از دنیا در آن می‌توانند شرکت کنند باعث افتخار است.

* بسیار خوشحال هستیم در هفته های پایانی دولت یازدهم و دوازدهم هر هفته شاهد افتتاح های بسیار بزرگ در سراسر کشور هستیم و از آغاز سال ۹۹ تا کنون امروز هشتاد و یکمین روز افتتاح را پشت سر گذاشتیم و افتخار می کنیم در شرایط سخت تحریم و کرونا مسیر تولید، جهش تولید و مانع زدایی از تولید ادامه یافت. 

* مردم ما امروز شاهد هستند حدود ۲۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان فقط امروز در زمینه راه‌ها، بنادر و بزرگراه‌ها و زمینه ورزشی به افتتاح رسید که برای ما بسیار اهمیت دارد. یکی از افتخارات این دولت از آغاز موضوع تقویت حمل و نقل در کشور بوده است که به عنوان یکی از مسائل بسیار مهم و اساسی و به عنوان یکی از ارکان پیشرفت کشور و زندگی مردم چه برای جابجایی مسافر و چه برای انتقال بار داخلی و خارجی بسیار حائز اهمیت بوده است. 

* الحمدلله در زمینه حمل و نقل جاده ای، ریلی، هوایی، دریایی و بندری و حوزه ترانزیت کارهای بسیار مهم و عظیمی انجام گرفته است. اینکه امروز اعلام شد این دولت در زمینه بزرگراه موفق عمل کرد بسیار مهم است. 

* این دولت در ریل هم حرکت بسیار شتابان و خوبی داشته است و به زودی، یکی از این ایام به افتتاح پروژه های ریلی در کشور اختصاص خواهد داشت. ما در مجموع می بینیم چندین استان ما در کشور به شبکه ریلی سراسر کشور متصل شدند و این اتصال چقدر اهمیت داشته است. مخصوصا راه آهنی که در بخش ترانزیت اهمیت ویژه ای داشته است.

* راه آهنی که از چابهار به سمت زاهدان ادامه پیدا می کند و به شبکه سراسری راه آهنی که از قزوین به رشت رفته و از رشت به سمت  کاسپین حرکت می کند و به دریای خزر متصل می شود و از سمت دیگر به بندر آستارا متصل می شود، بسیار برای ما اهمیت دارد، زیرا از راه‌های ترانزیت محسوب می شود و کشورهای منطقه را به یکدیگر متصل می کند. 

* یکی از افتخارات دولت آبادانی سواحل مکران مخصوصا دو پروژه مهم جاسک و آب شیرین کُن چابهار است، راه برای اینکه این مسیر ادامه پیدا کند و به استان اصفهان، خراسان جنوبی و رضوی و سیستان برسد بسیار اهمیت دارد.

* ما می بینیم امروز ساحل مکران آباد و آبادتر می شود. ان شاءالله در روزهای آینده یک اسکله نفتی بسیار مهم که در تاریخ ایران به عنوان کار تاریخی انجام می گیرد این است که همانطور که سال‌ها نفت ما از خارک صادر می شد، حالا از جاسک هم صادر خواهد شد.

* ساحل مکران آباد شده و جاده‌ها و بزرگراه‌ها در کنار این مسیر ساخته شده و سرمایه گذاری‌هایی در این منطقه انجام شده است؛ در مجموع آبادانی این ساحل برای ما مهم بوده است و یک بخش بزرگ هم به بندر شهید بهشتی و بندر چابهار مربوط می‌شود که ۸ میلیون تن ظرفیت آن اضافه شده و بسیار مهم است.

*آماری که امروز وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که امکانات بندری ما برای تخلیه ۱۸۰ میلیون تن بوده است و امروز ظرفیت آن ۲۸۵ میلیون تن است، بسیار اهمیت دارد. تازه ما در تحریم و کرونا بودیم و اگر ترامپ  خبیث در دنیای سیاست آمریکا نبود و ضربه بزرگی به خود مردم آمریکا، مردم جهان، مردم فلسطین و مردم ایران نمی‌زد، مردم می دیدند که این آمار و ارقام و خدمات دولت در این ۸ سال چقدر مهم است.

* اینکه من از این اقدامات تجلیل می کنم بحث میلیون ها انسان است که در سراسر کشور تلاش کردند و این افتخارات برای همه آنها و حاصل تلاش همه آنها اعم از کارگران، طراحان و ... است‌. این کارها انجام گرفته و باز هم انجام خواهد گرفت.

* در زمینه ورزش به حمدالله یک حرکت خیلی خوبی آغاز شده است. خانه ورزش روستایی در آغاز این دولت ۶۰۰ خانه بود و امروز ما ٧ هزار خانه‌ ورزش روستایی داریم یعنی این به معنای این است که در این هشت سال ۱۲ برابر شده است و این به معنای عدالت ورزشی و توجه ویژه دولت به روستاهاست.

* تحولات روستایی در این دولت با هیچ دوره قابل قیاس نیست. در روزهای اخیر صددرصد تمام روستاهای ٢٠ خانوار به بالای کشورمان به شبکه اینترنت پرسرعت وصل شدند. الحمدلله آبادانی روستاها در این دولت انجام گرفت.تا پایان امسال خانه‌های جوان در روستاها به ۲۰۰ خانه می‌رسد. نشاط و فعال شدن جوان‌های ما بسیار حائز اهمیت است.

* امروز برخی از جاده‌های مهمی که در سال ۹۸ سیل آن‌ها را نابود کرده بود، بازسازی شد. مسیرهایی که اتصال بین دو استان و بنادر و مرکز کشور بود، برای ما مهم بود.

*من از وزارت راه و شهرسازی و وزارت ورزش و جوانان و استانداران در سراسر کشور که برای افتتاح این پروژه‌ها تلاش کردند، تشکر می‌کنم.

*{  با اشاره به افتتاح بخش بزرگی  از جاده های مهمی که سیل در سال ۹۸ آنها را نابود کرده بود} امروز به افتتاح رسید و برای ما بسیار خوشحال کننده بود،مخصوصا مسیرهای اتصال میان استانها و بنادر که برای ما بسیار حائز اهمیت است آماده بهره برداری شدند. از وزارت راه و شهرسازی و وزارت ورزش و جوانان و استانداران و همه آنهایی که در سراسر کشور تلاش کردند تشکر می‌کنم.

* هشتاد و یکمین برنامه از افتتاح طرح‌های ملی، بهره برداری از چند طرح بزرگ وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و ورزش و جوانان در سراسر کشور دقایقی پیش با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور به صورت تصویری برگزار شد.

* در حوزه راه سازی ۳۷ طرح بزرگراهی، بندری و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شامل ۳۲۱ کیلومتر طرح بزرگراهی و راه اصلی در کشور، ۸ طرح در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ۱۶ طرح بندری شامل سه پست اسکله نفتی، انواع سامانه‌های اعلام حریق، سامانه مرجع دریایی و چند طرح دیگر در استان‌های مازندران، بوشهر و هرمزگان با دستور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

همچنین در این مراسم، سالن‌های چندمنظوره ورزشی ۶ هزار نفره ساری و شیراز همراه با ۲۶۴ فضای ورزشی دیگر افتتاح شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید