زنگ هشدار کرونا در این شهرستان به صدا درآمد!

کدخبر: ۴۲۶۴۷۶
فرماندار گناباد درباره وضعیت کرونا در این شهرستان اظهار کرد: با افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا، شهرستان گناباد به لحاظ شیوع بیماری کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفته‌ است.
زنگ هشدار کرونا در این شهرستان به صدا درآمد!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، حامد قربانی عنوان کرد: تا چندی پیش شهرستان گناباد در وضعیت نارنجی قرار داشت اما با توجه به افزایش تعداد بیماران، تغییر رنگ شهرستان از نارنجی به قرمز قابل پیش‌بینی بود.

قربانی اظهار کرد: شهرستان گناباد به دلیل وجود دانشگاه علوم پزشکی و مراکز درمانی خوب، قطب مقابله با بیماری کرونا در جنوب استان است و در زمینه درمان، امکانات خوبی توسط دولت فراهم شده‌ است و همین امر باعث شده که علاوه بر شهروندان گنابادی افرادی از سایر شهرهای اطراف نیز برای درمان به مراکز درمانی گناباد مراجعه کنند.

فرماندار گناباد افزود: در جلسه اخیر ستاد مقابله با کرونا بنا بر پیش‌بینی‌هایی که نسبت به وضعیت شهرستان داشتیم، مصوبات را بر مبنای شرایط قرمز تنظیم کردیم و محدودیت‌های مرتبط با وضعیت قرمز در شهرستان اعمال می‌شود.

وی با بیان این که تعطیلی گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ در این دستورالعمل پیش‌بینی شده که اجرایی خواهد شد افزود: با توجه به وضعیت قرمز، کلیه کلاس‌های آموزشی، مراسم مذهبی از جمله نماز جمعه، تالارها و بازار تحت تأثیر محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا قرار خواهند گرفت.

قربانی با اشاره به این که هنوز موردی از ویروس نوع دلتا در شهرستان مشاهده نشده‌ است، یادآور شد: بنا بر گزارش دانشگاه علوم پزشکی وضعیت پیک پنجم وضعیت بغرنج‌تری نسبت به سایر پیک‌ها است و لازم است که مردم حساسیت بیشتری نسبت به این بیماری داشته‌ باشند و ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی از حضور در هر گونه تجمعی به شدت پرهیز کنند.

وی با اشاره به این که تا کنون ۳۰۵ نفر در شهرستان گناباد به دلیل بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند، تصریح کرد: در هفته‌های اخیر به دلیل نوع خاص درمانی که دانشگاه علوم پزشکی شروع کرده‌، تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا به شدت کاهش پیدا کرده‌ است و در روزهای اخیر در شهرستان فوتی کرونایی نداشتیم که این را مرهون زحمات شبانه‌روزی کادر درمان هستیم.

در زمینه تجهیزات پزشکی هیچ‌گونه کمبودی نداریم

وی در زمینه میزان آمادگی شهرستان برای رویارویی با پیک پنجم گفت: خوشبختانه به لحاظ تجهیزات پزشکی و درمانی هیچ‌گونه کمبودی نداریم و با راه‌اندازی بیمارستان دوم شهرستان گناباد تحت عنوان بیمارستان تخصصی بیماری‌های عفونی و گرمسیری در شهر بیدخت، دغدغه‌ ما تا حدودی کاهش پیدا کرده‌ است، همچنین تعداد تخت‌های بیمارستان علامه بهلول گنابادی از ۳۴۰ تخت به ۴۰۰ تخت افزایش یافته و نسبت به سایر شهرستان‌ها به لحاظ وضعیت امکانات پزشکی و درمانی شرایط خوب و نرمالی داریم.

قربانی در رابطه با روند انجام واکسیناسیون در شهرستان نیز توضیح داد: واکسیناسیون بر مبنای دستورالعمل‌های وزارت بهداشت به صورت مستمر در شهرستان انجام شده و تاکنون واکسیناسیون برای گروه‌های هدف ۸۰، ۷۰ و ۶۵ سال به بالا انجام شده و به محض این که دستورالعمل ابلاغ شود، واکسیناسیون برای گروه‌های سنی پایین‌تر نیز شروع خواهدشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شروع سال تحصیلی اعم از دانش‌آموزی و دانشجویی در مهر، یکی از پیشنهاداتی که در جلسه اخیر ستاد مبارزه با کرونا مطرح شد، این بود که موضوع واکسیناسیون مرتبط با خانواده بزرگ آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها را هم در دستور کار قرار دهیم تا والدین اول مهر با خیال راحت‌تری دانش‌آموزان را به مدرسه بفرستند و دانشجوبان نیز بدون دغدغه در کلاس‌های درس خود حاضر شوند.

فرماندار گناباد گفت: با توجه به این که حدود ۱۷ الی ۱۸ ماه از شروع این بیماری گذشته‌، ممکن است مردم خسته شده‌ باشند اما تقاضایی که از مردم داریم این است که تا پایان واکسیناسیون عمومی رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

قربانی تصریح کرد: بنا بر گزارش دانشگاه علوم پزشکی گناباد، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم ۸۰ درصد برآورد شده‌ است که با توجه به اوج‌گیری مجدد بیماری باید میزان رعایت‌ها بسیار بیشتر از این مقدار باشد.

وی تأکید کرد: عبور از پیک پنجم مستلزم یک کار جمعی است و لازم است که مجموعه‌های دولتی، بهداشتی و درمانی به همراه مردم دست به دست هم داده و کمک کنند که این بیماری را بتوانیم کنترل کنیم.

بنا بر به روزرسانی نرم‌افزار ماسک، در حال حاضر ۸ شهرستان در خراسان رضوی شامل مشهد، بینالود، گناباد، سبزوار، قوچان، سرخس، کاشمر و درگز به لحاظ شیوع بیماری کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید