آنچه در پیری حسرتش را خواهی خورد

کدخبر: ۴۲۶۶۴۳
اقتصادنیوز : با فرارسیدن سنین بالا و پیری، علیرغم کهولت سن و کهولت اعضای بدن، حسرت برخی کارها و فرصت هایی را خواهیم خورد که در جوانی می توانستیم آنها را انجام دهیم.
آنچه در پیری حسرتش را خواهی خورد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک ،چشمان خویش را بسته و چنین تصور نمایید که در مراسم تشییع جنازه خویش هستید. گر چه این کار برایتان سخت است اما تصور کردن اینکه مرگ نزدیک است، موجب می شود بیشتر به زندگی بیاندیشید و حسرت هایی که در لحظه مرگ خواهید خورد ، بیاندیشید. باید بدانید بسیاری از افراد با افسوس ها و حسرت های مختلف، از دنیا می روند، پس شما احتیاط نمایید تا یکی از آنها نباشید. رایج ترین حسرت قبل از مرگ مواردی است که در این بخش  برایتان لیست کرده ایم.

U04zuaM98JPY

 لیستی از حسرت های قبل از مرگ

اگر می خواهید جزو کسانی باشید در لحظات آخر زندگی حسرت نخورید، درست زندگی کردن را بیاموزید و طوری زندگی کنید که هیچ حسرتی قبل از مرگ نداشته باشید. برخی از حسرت های قبل از مرگ عبارتند از:

1. ای کاش به حرف های مردم اهمیت نمی دادم

در زندگی بسیاری از ما نظرات مردم و تفکراتشان حرف اول را می زنند و به نحوی نظرات دیگران در زندگی مان ، نحوه تفکرات و پوشش و... تاثیر می گذارد تا اندازه ای که گاهی خودمان را فراموش می کنیم و بی چون وچرا در حال انجام دادن کارهای باب میل دیگران هستیم. 

تنها زمانی متوجه عدم اهمیت تفکرات سایر افراد (به ویژه موارد منفی) می شویم، که متوجه زمان صرف شده برای این تفکرات و همچنین انرژی به هدررفته برای پرداختن به آنها شویم. 

2. ای کاش موفقیت های بیشتری را به دست آورده بودم

نیازی به برد جایزه اسکار، راه اندازی کسب و کار یا شرکت در ماراتن را نداریم، اما دستاوردهای کوچک و مهم از اهمیت بالایی برخوردار می باشند و به دست آوردن موفقیت بیشتر ممکن است به حسرت زندگی تبدیل شود.

 3. ای کاش احساسات خویش را بروز می دادم

بسیاری از ما گاهی احساسات خود را بیان نمی کنیم و همیشه افسوس این را می خوریم که ای کاش گفته بودم.بیان احساسات خویش نسبت به فردی دیگر، همواره بهتر از احساس افسوس به دلیل "اگر گفته بودم" می باشد ، چرا که این امر منجر به افزایش آرامش در زندگی فرد می گردد. 

4. کاش بیشتر از حق خود دفاع می کردم

گاهی اوقات، چنین تصور می کنیم که خرسند نمودن دیگران امری بسیار ساده و آسان یا عدم مخالفت با شریک زندگی، منجر به حفظ زندگی مشترک می گردد اما اگر همیشه از حق خود کوتاه بیایید و بخواهید دیگران از شما راضی و خوشحال باشند، نارضایتیتان از زندگی بیشتر شده و بعدا حسرت خواهید خورد. به احتمال زیاد، افزایش سن، درس های زیادی را به شما می آموزد، اما این امر منجر به از دست رفتن خوشبختی نیز می گردد. 

5. ای کاش شور و شوق زندگی خود را از دست نداده بودم

ادامه زندگی با حقوقی ثابت، رویه جامع و راحت امری بسیار آسان می باشد، اما به چه هزینه ای؟ اگر شما همیشه یک زندگی عادی و روتین داشته باشید، شور و شوق کافی را نخواهید داشت و حسرت می خورید که ای کاش در جوانی آنطور که دلم می خواست زندگی می کردم.

6. ای کاش بحث و مشاجره نمی کردم

زندگی کوتاه است و شما واقعا نمی دانید آخرین باری که با کسی که دوستش دارید، صحبت می نمایید، چه زمانی است. اگر همیشه عصبانی باشیم و با عزیزانمان بحث و مشاجره کنیم، ممکن است بعد از ازدست دادن آنها حسرت بخوریم که ای کاش خوب حرف می زدم زیرا برخی از خاطرات به صورتی شفاف و واضح در ذهن افراد باقی می مانند. 

7. ای کاش اجازه می دادم فرزندانم آزاد بزرگ شوند

واقعیت این است که عشق، محبت و همدلی نسبت به درگیری های ناشی از اختلاف نظر در سیستم های ارزشی و باوری در خانه، از اهمیت بیشتری برخوردار می باشند. اگر به دلیل حرف دیگران اجازه نمی دهید فرزندتان به شیوه ای که از نظر شما و او غلط نیست اما نسل قدیمی آن را جایز نمی دانند ، رشد و پرورش یابد ، در آینده دچار حسرت می شوید.

8. ای کاش از لحظه های زندگی، لذت بیشتری برده بودم

همه ما باید از لحظات زندگیمان لذت ببریم و نباید زندگی را خیلی سخت بگیریم. اگر بچه هایتان کوچک هستند ، از کارهای آنها لذت ببرید نه اینکه دائما فکر کنید آنها برایتان دردسرسازند. بسیاری از افراد، کمتر از لحظه های زندگی خود لذت برده و از آن استفاده می نمایند ، این کار ممکن است به یکی از حسرت های بزرگ زندگی منجر شود.

 9. ای کاش کمتر کار می کردم

در بیشتر جوامع ارزش انسان ها را با میزان درآمد و سطح اجتماعی شان می سنجند، به همین خاطر بسیاری از ما دائما در حال تلاش برای درآمد بیشتر هستیم و تا چشم بر هم می زنیم ، می بینیم که سالیان درازی را کار کرده ایم و از زندگی لذت نبردیم و قید خانواده و وقت گذرانی با بچه ها را زده ایم و این ممکن است به یکی از حسرت های زندگیمان تبدیل شود.

10. ای کاش بیشتر به سفر و سیاحت پرداخته بودم

مسافرت و سفر در هر سن و سالی، همراه با کودکان یا بدون آنها قابل انجام می باشد، اما بسیاری از افراد بنابه دلایل مالی، وام مسکن، کودکان و غیره، از این امر صرف نظر می نمایند. هنگام پیری به دلیل مشکلات جسمی ممکن است امکان سفر محیا نباشد و نرفتن به سفر در جوانی به یکی از حسرت های زندگی تبدیل شود.

Ipp9EVjTxZcM

11. ای کاش بیشتر بر حس درونی خود اعتماد میکردم

اتخاذ تصمیم های خویش و حس اعتماد به نفس در مورد تصمیمات گرفته شده، منجر به ایجاد لذت و شوق در زندگی می گردد. عمل بر خلاف حس درونی خویش منجر به ایجاد خشم و تلخی در زندگی و حسرت در آینده می شود.

 12. ای کاش بهتر از خود مراقبت می کردم

مشکلات سلامتی زودرس یا پیری منجر به این می گردد تا با خود چنین فکر نمایید، اگر از غذاهای سالم تر استفاده می کردید، بیشتر ورزش می نمودید و کمتر در معرض استرس قرار می گرفتید، امروز از سلامت بهتر و بیشتری برخوردار بودید. 

13. ای کاش ریسک پذیر بودم

همه افراد دارای تفکرات منحصربفرد خویش درمورد ریسک می باشند، اما اغلب افراد بیشتر اوقات خویش را به زندگی در حوزه ای بدون ریسک، می پردازند. در نهایت، برخی از افراد چنین احساس می نمایند که بخش قابل توجهی از ماجراجویی زندگی خود را از دست داده اند.

14. ای کاش زمان بیشتری برای زندگی داشتم

بسیاری از افراد بر این عقیده اند که با افزایش سن، زمان با سرعت بیشتری سپری می گردد. تعطیلات شش هفته ای تابستان، در سن کودکی به نظر طولانی تر می آید، در صورت سریع تر سپری شدن زمان، استفاده از تک تک لحظات از اهمیت بیشتری برخوردار می گردد. بسیاری از افراد با رسیدن به پیری با خود می گویند ای کاش زمان بیشتری برای زندگی داشتم. 

 15. ای کاش کمتر ابراز نگرانی می کردم

در صورت داشتن دفتر خاطرات، هنگام مطالعه مجدد آن، خواستار بازگشت در زمان و یافتن دلیل اهمیت و ابراز نگرانی در مورد مساله ای خاص، خواهید بود. با افزایش سن همه ما در می یابیم که مشکلاتی که در اوایل جوانیمان تجربه کرده ایم ، آنقدر جدی نبودند که به خاطرشان دچار نگرانی گردیم و با خود می گوییم کاش کمتر ابراز نگرانی می کردم.

16. ای کاش از ... تقدیر و تشکر بیشتری میکردم

گاهی توقعمان از عزیزان و پدر و مادرمان بالا است و فکر می کنیم که آنها همیشه در دسترس هستند، به همین خاطر بیشتر از آنها گله می کنیم تا تشکر و قدردانی. اگر اینطور هستید چشمانتان را ببندید و فکر کنید که والدین خود را از دست داده اید، آن وقت است که عدم تشکر و قدردانی از آنها به بزرگترین حسرت زندگی تبدیل می شود.

17. ای کاش زمان بیشتری را با خانواده میگذراندم

برخی از افراد زمان بسیاری در کار صرف کرده اند، به سایر نقاط جهان سفر نموده، با ناراحتی و خشم نسبت به اعضای خانواده خود بزرگ شده اند، و بعدها بدین نتیجه رسیده اند که اولویت های خویش را در موقعیت های نادرست، به هدر داده اند پس به خانواده خود اهمیت دهید و کاری کنید این حسرت را قبل از مرگ نداشته باشید.

 18. ای کاش زندگی را بیش از حد، جدی نگرفته بودم

هنگامی که بتوانید از عمل های خویش در زندگی لذت ببرید، زندگی سرگرم کننده تر می شود. زندگی آنقدرها هم جدی نیست پس گاهی مسائل زندگی را یک شوخی بدانید و کمتر به آنها اهمیت دهید ، اگر زندگی را خیلی جدی نگیرید ، زندگی شما آسانتر خواهد گذشت و بعدها حسرت یک زندگی خوب را نخواهید خورد.

19. ای کاش کارهای بیشتری برای عزیزانم انجام میدادم

بسیاری از ما در زندگی تنها به فکر خودمان بوده و حتی وقتی در توانمان است، به دیگران و حتی نزدیک ترین افراد زندگی خود کمک نمی کنیم. اگر گاهی به عزیزان خود کمک کنیم ، زندگی آنها نیز راحت تر می گذرد پس با از دست دادن آنها حسرت نمی خوریم که چرا به آنها کمک نکردیم.

20. ای کاش بیشتر احساس خوشحالی میکردم

واقعیت بر این است که احساس خوشحالی، حالتی ذهنی می باشد، که گاهی اوقات افراد زمانی متوجه این امر می شوند که زمان کافی باقی نمانده است. در زندگی به جای اینکه بیشتر احساس ناراحتی و نگرانی و غم کنید، احساس خوشحالی نمایید، افراد خرسند راحت تر مشکلات زندگی را می گذرانند و کمتر دچار حسرت خوردن برای گذشته می شوند.

 21. ای کاش بخشش بیشتری داشتم

برخی از ما به دلایل گوناگون نسبت به اطرافیان خود سخت گیر بوده و از خطاهای آن ها چشم پوشی نمی کنیم و آنها را می رنجانیم و اینکه ای کاش در طول زندگی با مهربانی و بخشش با دیگران رفتار می کردم ، به یکی از حسرت های زندگیمان تبدیل می شود.

22.ای کاش بیشتر تلاش کرده بودم

همه ما اهداف بزرگی در ذهن داریم اما ممکن است برای رسیدن به این اهداف تلاش زیادی نمی کنیم. اگر در کنکور قبول نمی شویم یا در کاری موفق نمی شویم، دوباره برای رسیدن به آن تلاش نمی کنیم و همین عدم تلاش سبب می شود حسرت بخوریم که ای کاش بیشتر تلاش می کردم.

23. ای کاش با ترس هایم رو به رو می شدم

زندگی فاصله ای است بین بزرگترین آرزوها و عمیق ترین ترس های تان.با ترس های تان رو به رو شوید تا شکست شان دهید، قبل از آن که ترس ها به حسرت هایی ابدی تبدیل شوند.

 24. ای کاش از هرکسی پیروی نمی کردم

بسیاری از ما در جوانی فرد غلطی را الگو قرار می دهیم و از او پیروی می کنیم و زندگیمان را تباه می سازیم . اگر از فرد اشتباهی در زندگیتان پیروی کنید، در آینده حسرت خواهید خورد که ای کاش از او پیروی نمی کردم و او را الگو قرار نمی دادم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید