وضعیت کرونا در این استان بحرانی است!

کدخبر: ۴۲۶۸۷۱
محمدصادق بصیری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: همچنان در وضعیت بحرانی هستیم و تغییری در آمار به وجود نیامده است.
وضعیت کرونا در این استان بحرانی است!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر، محمدصادق بصیری ظهر شنبه در ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: در نیمه دوم هفته رنگ بندی شهرستان‌ها در استان کرمان به این صورت بود که فقط یک شهرستان (کوهبنان) در وضعیت زرد کرونایی، شش شهرستان انار، بافت، بردسیر، ریگان، رابر و راور در وضعیت نارنجی و ۱۶ شهرستان ارزوئیه، بم، جیرفت، رفسنجان، رودبار، زرند، سیرجان، شهربابک، عنبرآباد، فاریاب، فهرج، قلعه گنج، کرمان، کهنوج، منوجان و نرماشیر در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

وی گفت: اکنون شرایط به همان گونه است فقط شهرستان زرند از وضعیت نارنجی به قرمز و شهرستان رابر از وضعیت قرمز به نارنجی تبدیل شد در نتیجه تغییری در آمار ایجاد نشد.

بصیری با بیان اینکه وضعیت همچنان بحرانی و شکننده است و باید رعایت همه ضوابط داشته باشیم افزود: بر اساس مصوبات جلسات قبل و بررسی شرایط اجازه داده بودیم برخی از اصناف کارشان را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه دهند و برخی دیگر به شدت کنترل شود.

وی ادامه داد: فعالیت رستوران‌ها و قهوه خانه‌ها به صورت پذیرایی در فضای بسته ممنوع است، فعالیت تالارها، سالن‌های سینما و تئاتر همچنان ممنوع است. پاساژها و بازارهای سربسته، استخرها و باشگاه‌های ورزشی، شهربازی‌ها و باغ وحش‌ها، نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی جزو هفت موردی است که به عنوان تشدید اعمال محدودیت‌ها در مصوبات ستاد ملی ذکر شده‌اند.

بصیری همچنین در مورد روز عرفه و اعیاد قربان و غدیر و ایام محرم اعلام کرد: مصوبات و دستورالعمل‌ها باید طبق سال گذشته انجام شود. در مراسم‌ها باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت و با تعداد افراد محدود برگزار شود که هماهنگی‌های لازم با سازمان تبلیغات اسلامی انجام می‌شود اگر اصلاح و تغییری ایجاد شود از طرف قرارگاه به ما اعلام خواهند کرد.

وی در پایان در مورد امور مالیاتی گفت: مهلت رسیدگی به امور مالی و پرداخت مالیات‌ها به مدت یک ماه تا پایان مرداد ماه تمدید شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید