این کشور مرز خود با ایران را حصارکشی کرد

کدخبر: ۴۲۶۹۶۶
اقتصادنیوز : سخنگوی ارتش پاکستان با اشاره به تقویت امنیت مرزهای مشترک با همسایگان و استفاده از سیستم‌های مدرن برای جلوگیری از ترددهای غیرقانونی، گفت: روند حصارکشی مرزهای مشترک پاکستان با جمهوری اسلامی ایران با سرعت ادامه دارد.
این کشور مرز خود با ایران را حصارکشی کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از منیبان، سرلشکر «بابر افتخار» روز شنبه طی گفت وگو با رسانه‌های پاکستانی درخصوص اوضاع پیرامون خروج نظامی آمریکا از افغانستان، تنش‌های در مرزهای غربی این کشور با افغانستان و برخورد با عناصر تروریستی در نوار مرزی سخن گفت.

وی تاکید کرد: پاکستان از نزدیک تحولات افغانستان را رصد می‌کند و هرگز اجازه نمی‌دهد از خاک خود علیه همسایگان استفاده شود و همزمان انتظار دارد تا هیچ اقدامی از خاک افغانستان علیه پاکستان انجام نشود.

سخنگوی ارتش پاکستان با اشاره به تدابیر نهادهای امنیتی و انتظامی این کشور برای مراقبت از مرزهای مشترک با همسایگان از جمله ایران، افزود: از سیستم‌های مدرن برای کنترل موثر رفت و آمدها در نوار مشترک مرزی استفاده می‌کنیم و با دقت مراقب ترددهای غیرقانونی هستیم.

وی گفت: مدیریت مرزهای مشترک پاکستان با ایران را نیز بروز رسانی کرده‌ایم و علاوه بر آن عملیات حصارکشی مرزها با ایران را با سرعت ادامه می‌دهیم.

وزیر کشور پاکستان اواسط خردادماه امسال گفت: عملیات حصارکشی مرزهای مشترک پاکستان با جمهوری اسلامی ایران تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی تکمیل می‌شود.

«رشید احمد» اعلام کرد که تاکنون انسداد ۴۴ درصد از مرزهای مشترک پاکستان با ایران تکمیل شده و تا پایان سال ۲۰۲۱ طرح حصارکشی کامل خواهد شد.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان نیز ۲۱ آبان ۹۹ در جریان یازدهمین سفر رسمی خود به پاکستان گفته بود: جمهوری اسلامی ایران اقدام‌های اسلام‌آباد و ارتش این کشور برای تامین امنیت و مراقبت از مرزهای مشترک را قابل اطمینان می‌داند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید