توزیع ۲۲هزار قطعه لاستیک میان حمل‌کنندگان نهاده‌های دامی

کدخبر: ۴۲۷۱۶۰
سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از توزیع ۲۲هزار قطعه لاستیک میان حمل‌کنندگان نهاده‌های دامی با پیگیری مجلس خبر داد.
توزیع  ۲۲هزار قطعه لاستیک میان حمل‌کنندگان نهاده‌های دامی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت، احد آزادیخواه در توضیح جلسه روز یکشنبه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس  افزود: بر اساس گزارش‌ هیات اعزامی کمیسیون، در بنادر ورودی نهاده‌های دامی مانند بندرعباس، بندر امیرآباد، بندر امام خمینی(ره) و بندر چابهار حدود ۶ میلیون تن نهاده دامی دپو شده است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر با محاسبه نهاده‌های دامی وارداتی که اقدامات کمکی و تخصیص ارز آنها به پایان رسیده است می‌توان نیاز ۴۰ روز کشور را تامین کرد.

وی گفت: با اقدامات دستگاه‌های اجرای در حوزه حمل و نقل می‌تواند با سرعت مناسبی نهاده‌های وارداتی و مورد نیاز دامداران و مرغداران را توزیع کرد.

آزادیخواه یادآورشد: براساس گزارش سازمان راهداری روزانه ۲ هزار و ۳۰۰ کامیون نهاده‌های دامی دپو شده در بندر امام خمینی(ره) را بارگیری و در استان‌های کشور توزیع می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با تاکید بر اینکه سازمان راهداری با تذکر این کمیسیون در ازای هر ۵ سرویس حمل نهاده از بندر امام خمینی(ره) ۲ حلقه لاستیک و روغن موتور در اختیار رانندگان قرار می‌دهد، عنوان کرد: بر اساس گزارش سازمان راهداری تاکنون با همکاری شرکت سپاهان روغن موتور مشوق برای حمل نهاده‌های دامی تامین شده است و ۲۲ هزار حلقه لاستیک نیز توزیع کرده‌اند.

آزادیخواه با بیان اینکه در حال حاضر ۸۸ واگن نهاده‌های دامی را حمل می‌کنند که باید به ۱۵۰ واگن افزایش پیدا کند، تصریح کرد: در خصوص سامانه بازارگاه‌ که ایرادات جدی به آن وارد است مقرر شد اگر بانک کشاورزی توان مدیریتی لازم را ندارد از ظرفیت سایر دستگاه‌ها و بانک‌ها استفاده شود تا ایرادات آن رفع و سیستم توزیع درست عمل کند.

۲ هزار و ۲۰۰ تن گوشت مرغ خارج از سامانه‌های نظارتی توزیع می‌شود

آزادیخواه در ادامه همچنین از بررسی وضعیت تامین و توزیع نهاده‌های دامی دپو شده و قیمت‌گذاری گوشت مرغ در دستور کار جلسه امروز کمیسیون با حضور مسئولین دستگاه‌های اجرایی ذیربط خبرداد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای تامین نیاز مرغداران به ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه یک روزه نیاز داریم، عنوان کرد: علیرغم نیاز ۷ هزار تنی در حال حاضر ۶ هزار و ۹۰۰ تن گوشت مرغ در کشور به صورت روزانه تولید می‌شود که ۴ هزار و ۷۰۰ تن از آن در سامانه‌ و با قیمت دولتی توزیع می‌شود که مابقی آن رانت و دو نرخی شدن گوشت مرغ را به همراه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید