توصیه های مهم دامپزشکی برای ذبح دام در عید قربان

کدخبر: ۴۲۷۶۲۱
مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی خواستار توجه افراد به توصیه های دامپزشکی در عید قربان شد.
توصیه های مهم دامپزشکی برای ذبح دام در عید قربان

علیرضا اکبرشاهی مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی طی توصیه هایی به مردم برای ذبح دام در روز عید قربان اظهار کرد: اگر افراد اصرار دارند که در خانه کشتار را انجام دهند، با همکاران دامپزشکی که به صورت اکیپ‌های ثابت و سیار حضور دارند، تماس بگیرند تا قبل و بعد از کشتار، دام را به لحاظ بیماری‌های انگلی و سایر بیماری‌ها بررسی کنند و سپس اقدام به ضد عفونی محل کشتار کنند.

وی افزود: در کشتارگاه‌ها، دامپزشکان حضور دارند و ضمن معاینه دام با تجهیزات و امکانات، لاشه دام ۲۴ ساعت به طور کامل در دمای سردخانه و یخچال نگهداری می‌شود و ویروس در این فرآیند به راحتی از بین می‌رود.

اکبرشاهی ادامه داد: افراد پس از ذبح لاشه را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگه داری و سپس اقدام به خرد کردن و استفاده از گوشت کنند، همچنین توصیه می‌شود که با توجه به فصل گرما، لاشه را به کشتارگاه منتقل کنند.

مدیرکل دفتر کنترل بهداشت و مدیریت بیماری دامی سازمان دامپزشکی در پایان تصریح کرد: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های مشترک دام و انسان به افراد توصیه می شود که از کشتار دام در معابر خودداری کنند و در مراکز بهداشتی زیر نظر سازمان دامپزشکی اقدام به قربانی کردن دام کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید