قطعی برق به چین رسید/برق چینی‌ها هم قطع شد

کدخبر: ۴۲۷۶۷۵
پکن و شی‌آن از جمله شهرهای چین هستند که به شهروندان و کارخانه‌ها در مورد قطعی برق به خاطر موج گرما و افرایش تقاضا هشدار داده‌اند.
قطعی برق به چین رسید/برق چینی‌ها هم قطع شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، مناطقی در چین به شهروندان و کسب و کارها در مورد اوج تقاضای برق در تابستان در بحبوحه موج گرما و احتمال قطعی برق هشدار داده اند. شبکه های برق چین تحت فشار افزایش حجم تقاضا قرار گرفته‌اند.

 اویل پرایس گزارش داد،  آغاز موج گرما در چین از هفته گذشته با بازگشایی صنایع این کشور به دنبال بهبود شرایط همه‌گیری کرونا همراه شده و تقاضا برای برق را به بالاترین رقم رسانده است.

 پکن و شی‌آن از جمله شهرهای هستند که به شهروندان و کارخانه ها در مورد برنامه قطعی برق هشدار داده‌اند.

 شی‌آن برق برخی مناطق خود را هفته گذشته قطع کرد و از مالکان خودروهای برقی خواست اتومبیل‌های خود را خارج از ساعت اوج تقاضا شارژ کنند. شی‌آن مرکز استان شانکسی، یکی از مراکز اصلی تولید و مصرف زغال سنگ در چین است.

برق چینی‌ها هم قطع شد

واردات نفت چین به پایین‌ترین رقم از ابتدای سال ۲۰۲۱ رسید

 کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین در روز یکشنبه از نیروگاه های برق دارای سوخت زغال سنگ خواست موجودی زغال سنگ خود را برای حداقل هفت روز تامین کنند.

 در بیانیه این کمیسیون آمده است: «ما در دوره اوج مصرف برق قرار داریم و باید عرضه کافی زغال سنگ به نیروگاه‌ها را تضمین کنیم. ما اجازه نمی‌دهیم واحدهای تولید برق با کمبود زغال سنگ مواجه شوند».

 هفته گذشته چین ۱۰ میلیون تن دیگر از ذخایر زغال سنگ خود را برای جلوگیری از کمبود آن در بحبوحه افزایش قیمت و کاهش ۲۰ درصدی عرضه، آزاد کرد.

 چین به خاطر درگیری های ژئوپلیتیکی با استرالیا واردات زغال سنگ از این کشور را محدود کرده که باعث کمبود این سوخت در کشور و افزایش قیمت آن شده است. چین مجبور شده مقادیر بالایی از زغال سنگ از اندونزی و روسیه برای تامین تقاضای داخلی وارد کند که باعث ۲۵ درصد افزایش قیمت نسبت به ابتدای سال جاری میلادی شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید