نخست‌وزیر جدید هائیتی معرفی شد

کدخبر: ۴۲۷۶۹۴
"آریل هنری" نخست‌وزیر جدید هائیتی فعالیت خود را در این سمت آغاز کرد و وعده داد شرایط وخیم امنیتی این کشور را بهبود بخشد و روند برگزاری انتخابات به تاخیر افتاده را نیز سازماندهی کند.
 نخست‌وزیر جدید هائیتی معرفی شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، اریل هنری در حالی به عنوان نخست‌وزیر جدید هائیتی سوگند یاد کرده است که بیش از دو هفته از ترور جوونل مویز رئیس جمهوری این کشور می گذرد.

تارنمای شبکه فرانس ۲۴ گزارش داد، هنری در حالی به عنوان رئیس دولت جدید تعیین شده که یکی از اهدافش ایجاد ثبات در هائیتی خواهد بود.

این در حالی است که با گذشت کمتر از یک ماه از ترور «جوونل موئیز» رئیس‌جمهوری هائیتی، «کلائود جوزف» نخست وزیر موقت این کشور که از هفتم ژوئیه (۱۶ تیر) زمام امور را در دست داشت، از سمت خود استعفا کرد.

جوونل موئیز رئیس‌جمهوری ۵۳ ساله هائیتی که از سال ۲۰۱۷  قدرت را در دست داشت، ۱۶ تیر در حمله مسلحانه افراد ناشناس به قتل رسید.

جامعه بین الملل بلافاصله پس از وقوع این ترور ابراز نگرانی کرد. پاپ و دبیر کل سازمان ملل این عمل «شنیع» را محکوم کرده و اتحادیه اروپا درباره موج خشونت ها در این کشور هشدار داده است.

به موازات تلاش نهادهای داخلی و خارجی برای روشن شدن هر چه بیشتر ابعاد پیچیده این ماجرا، نگرانی ها پیرامون اوضاع داخلی و نحوه اداره کشور نیز مطرح شده است.

بر اساس گزارش های منتشر شده، هائیتی یکی از فقیرترین و خشن ترین کشورهای جهان است و علاوه بر بحران اقتصادی و خرابی و مرگ و میرِ ناشی از طوفان های سهمگین استوایی، سال هاست که درگیر اختلافات شدید سیاسی است.  این کشور با حدود ۲۸ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۱۲ میلیون نفر جمعیت، بخشی از جزیره هیسپانیولا در دریای کارائیب در آمریکای لاتین را تشکیل می دهد و پایتخت آن، شهر بندری «پورتوپرنس» است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید