خاطرات هاشمی در 26 دی 1376

ناطق:روحانی جریان امضا به نفع خاتمی را مدیریت می کند

کدخبر: ۴۲۷۷۵۳
در دیدار با ناطق نوری مشکلات رهبرى را‌ که با برخورد دفترشان و بعضى از تصمیمات، باعث فاصله‎ گرفتن ایشان از مردم میانه [اقشار متوسط] و افکارعمومى مى‌شود
ناطق:روحانی جریان امضا به نفع خاتمی را مدیریت می کند

اکبر هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود در سال 1376 به بیان دیدار دو ساعته با علی اکبر ناطق نوری رئیس مجلس وقت پرداخته است.

به گزارش اقتصاد نیوز، به نقل از روایت نامه در کتاب انتقال قدرت به خاطرات هاشمی از سال 1376 اختصاص دارد روز جمعه 26 دی این گونه توضیح داده شده است:

"تا عصر به مطالعه پرداختم. بولتن‌ها، اخبار، احکام حج و داستان اصحاب کهف را همراه با داستان افسانه‌اى هفت که بعضى‌ها مى‌خواهند آنها را یکى بدانند.

افطار آقاى ناطق نورى رییس مجلس در منزل میهمانم بودند. دو ساعتى با هم درباره مسایل مهم کشور، مشکلات بودجه در سال آینده ‌که عملاً سهم قابل‌ توجهى به سازندگى و عمران نخواهد داد و رکود و بیکارى هم در پى خواهد داشت و مشکلات رهبرى را‌ که با برخورد دفترشان و بعضى از تصمیمات، باعث فاصله‎ گرفتن ایشان از مردم میانه [اقشار متوسط] و افکارعمومى مى‌شود و عملاً ولایت ‌فقیه در مخاطره قرار مى‌گیرد، و مشکلات انتخابات آینده مجلس ششم که با سیاست فعلى، جهت افکار عمومى در جهت رهبرى و نظام نیست صحبت‌ کردیم.

 

برای راه علاج، مطرح شد که پیشنهاد شود، سیاستى در پیش گرفته شود تا آرای میانه را با خود داشته باشد و احتمالاً با طرح برنامه دفاع از توسعه سازندگى، افکار نیروهاى مدیر و مدبر و کارساز را جذب خواهد کرد.

 

آقای ناطق، اطلاع داد که امروز در مجلس، در مقابل نمایندگانى که براى حمایت از رییس‌‌جمهور امضا جمع مى‌کردند، جمع دیگرى از نمایندگان، براى تأیید نظرات رهبرى در مقابل آمریکا، امضا جمع مى‌کردند که شاید باعث شود که هر دو را مسکوت ‌گذارند.

 

او گفت، آقاى حسینى، نماینده تایباد، متصدى گرفتن امضای حمایت بوده؛ با اینکه از گروه آقاى ناطق است و آقاى ناطق به او گفته که پیگیرى نکند. گفت، خودش به خاطر گله‌اى که از بعضى‌ها دارد، بنا ندارد در انتخابات آینده مجلس ششم شرکت کند.

 

آقای ناطق فکر مى‌کند که آقاى حسن روحانى، جریان امضاى نامه نمایندگان به نفع آقاى خاتمى را اداره مى‌کند و به پیشنهاد همکارى با ایشان، براى فعال و هماهنگ‌ کردن دو جناح راست و میانه، نظر مساعدى ندارد. گفت، چند بار خواسته با رهبرى مسایل مهم فوق را در میان بگذارد، ولى ایشان راه نداده‌اند و بحث را بسته‌اند؛ از من انتظار دارد پیگیرى کنم.

 

خبر داده شده که رهبرى بناست، فردا نماز جمعه را اقامه کنند و بنا دارند، ضمن حفظ حیثیت آقاى خاتمى، برخورد شدیدى با آمریکا و مسأله مذاکره و رابطه با آمریکا داشته باشند."

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید