شایعه عجیب؛ المپیک توکیو لغو می‌شود

کدخبر: ۴۲۷۷۶۶
اقتصادنیوز : در آستانه آغاز رقابت‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰، هنوز هم احتمال لغو این رقابت‌ها وجود دارد.
شایعه عجیب؛ المپیک توکیو لغو می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازخبرگزاری صداوسیما در توکیو، رئیس کمیته برگزاری بازی‌های المپیک توکیو امروز در مصاحبه‌ای امکان لغو این رقابت‌ها در آخرین لحظه را تکذیب نکرد.

توشیرو موتو، مدعی شد افزایش موارد ابتلا ویروس کرونا در روز‌های اخیر و در دهکده برگزاری مسابقات، مسئولان برگزاری المپیک توکیو را با چالش‌های بزرگی روبرو کرده است.

موتو امروز در کنفرانس خبری، در پاسخ به این سوال که آیا امکان لغو بازی‌هایی که قرار است روز جمعه آغاز شود وجود دارد یا خیر، گفت: "ما تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را زیر نظر گرفته و در صورت لزوم با گروه برگزار کننده المپیک در این رابطه مذاکره خواهیم کرد.

ما می‌توانیم پیش بینی کنیم که با افزایش تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا چه اتفاقی خواهد افتاد؛ بنابراین در صورت رخ دادن این اتفاق، ما مذاکرات خود را ادامه خواهیم داد. توافق کرده‌ایم که بر اساس وضعیت شیوع ویروس کرونا، دوباره مذاکرات پنج جانبه را آغاز کنیم. در این مرحله ممکن است موارد ابتلا به ویروس افزایش یا کاهش یابد، بنابراین در صورت وخیم شدن شرایط، در مورد آینده فکر کرده و تصمیم‌گیری خواهیم کرد. "

موارد ابتلا در توکیو در حال افزایش است و این رقابت‌ها که سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا به تابستان امسال موکول شده بود، بدون تماشاگر برگزار می‌شود. دولت ژاپن در این ماه تصمیم گرفت المپیک بدون تماشاگر برگزار شود تا خطر افزایش ابتلا به حداقل برسد.

همچنین مراسم افتتاحیه بدون حامیان مالی بزرگ المپیک برگزار خواهد شد. مردم ژاپن نیز علاقه‌ای به برگزاری المپیک توکیو در این شرایط نداشته و نگران افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا با حضور این همه مسافر از سراسر دنیا در کشور خود هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید