مجوز ستاد کرونا به برگزاری یک آزمون پر مخاطب +سند

کدخبر: ۴۲۷۸۰۷
اقتصادنیوز : در شرایطی ستاد کرونا با برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در اول مرداد 1400 موافقت کرده است که آمار کرونا روند صعودی خود را با سرعت طی می‌کند و به گفته متخصصان سلامت، خیز پنجم کرونا بسیار سهمگین‌تر از پیک‌های قبلی است.
مجوز ستاد کرونا به برگزاری یک آزمون پر مخاطب +سند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  قرار است آزمون داخلی آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر نهضت سوادآموزی، مدرسین طرح امین و معلمان قرآنی، جهت استخدام در آموزش و پرورش، اول مرداد برگزار شود.

برگزاری این آزمون در شرایطی است که وضعیت کرونا روز به روز در کشور وخیم‌تر می‌شود و آمار مبتلایان روند صعودی خود را طی می‌کند؛ مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت امروز اعلام کرد: «از دیروز تا امروز ۳۰ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۷ هزار و ۳۷۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۷۵۵ نفر از آنها بستری شدند؛ همچنین متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند».

در حال حاضر ۲۳۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۹۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند و این شرایط تعدادی از داوطلبان و خانواده‌های آزمون استخدامی آموزش و پرورش را نگران کرده است و خواستار لغو آزمون استخدامی آموزش و پرورش به دلیل وضعیت کرونایی کشور شدند.

این افراد عنوان کردند: «با توجه به آنکه شرایط در کشور بحرانی است و استان‌های تهران و البرز به طور کامل تا سوم مرداد ماه تعطیل است و سایر استان‌ها هم در شرایط قرمز و نارنجی قرار دارد، برگزاری آزمون باعث به خطر افتادن جان هموطنان‌مان می‌شود».

dfcwFWBproYs

*موج پنجم کرونا سهمگین‌تر از پیک‌های قبلی است

این درخواست در شرایطی مطرح شده است که علیرضا ناجی رئیس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه خیز پنجم کرونا به دلیل چرخش واریانت دلتا بسیار سهمگین‌تر از پیک‌های قبلی است، گفت: «سیاستگذاران باید سکون جمعیت و قرنطینه‌سازی شهرها را به صورت بسیار جدی برقرار کنند و فقط به اعمال جریمه بسنده نکنند تا گردش ویروس کمتر شود».

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران نیز 28 تیر 1400 از ثبت رکورد عجیب در تهران خبر داد و با بیان اینکه امروز دو رکورد عجیب از زمان ورود کرونا تاکنون در استان تهران ثبت شده است، گفت: «در روز جاری بیش از 8 هزار بیمار بستری و 20 هزار مراجعه سرپایی در استان تهران داشتیم».

نکته ویژه‌تر اینکه علی ربیعی سخنگوی دولت 28 تیر 1400 اظهار کرد: «بنابر به پیشنهاد قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا و موافقت رئیس جمهور تمامی ادارات استانهای تهران و البرز از سه شنبه این هفته (فردا) تا یکشنبه هفته آینده تعطیل است».

eIVcwAtm9L2v

* چرا قرار است آزمون استخدامی آموزش و پرورش در پیک کرونا برگزار شود؟! 

اکنون در چنین شرایطی، آموزش و پرورش می‌خواهد آزمون استخدامی آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر نهضت سوادآموزی، مدرسین طرح امین و معلمان قرآنی، را اول مرداد برگزار کند.

آموزش و پرورش، برگزاری این آزمون را به ﻣﺮﮐﺰ آزﻣﻮن ﺟﻬﺎد داﻧﺸﮕﺎﻫﯽ سپرده است و کارت ورود به جلسه این آزمون نیز از دیروز سه‌شنبه 29 تیر از طریق سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی قابل دریافت است.

اما چرا آموزش و پرورش به برگزاری این آزمون اصرار دارد؟ مسلما وزارت آموزش و پرورش بدون مجوز ستاد کرونا به برگزاری اقدام نکرده است؟

ناصر سلیمان‌زاده رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش‌ و پرورش در این نامه در تاریخ 23 تیر 1400 خطاب به محمدصادق بیجندی معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی از اخذ موافقت برای برگزاری آزمون داخلی آموزشیاران نهضت سوادآموزی در اول مرداد خبر داده است.

CPWr6CQeax1y

26 تیر 1400 هم کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد مدیریت بیماری کرونا، با برگزاری این آزمون با رعایت کامل دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت، بلامانع عنوان کرده است. 

nf0qjbh05A6R

اما نکته خاص موضوع، در این است که علیرضا رئیسی معاون وزارت بهداشت در همان روز 28 تیر 1400 که تعطیلی تهران و البرز اعلام شد، در نامه‌ای به معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی، برگزاری آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت، معلمان قرآنی و طرح امین را منوط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، بلامانع عنوان کرد. 

RUckgjJhEFK2

بر همین اساس به نظر می‌آید که ستاد کرونا و وزارت بهداشت باید توضیح دهد اگر شرایط کرونا خطرناک است و در موج خطرناک پنجم قرار داریم، چرا با برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش موافقت شده است؟!

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید