انتظارات نماینده پیشین مجلس از ابراهیم رئیسی

کدخبر: ۴۲۷۸۶۱
همایون هاشمی با اشاره مهمترین چالش‌های دولت سیزدهم در ابتدای کار خود، گفت: به نظرم دولت آینده واقعاً میراث‌دار یک شرایط بسیار ناهمگن و سختی خواهد بود که البته با برنامه ریزی دقیق امیدوارم بتواند از مشکلات مختلف در ابعاد برون‌مرزی و درون‌مرزی عبور کند.
انتظارات نماینده پیشین مجلس از ابراهیم رئیسی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: دولت آینده باید فکری اساسی برای وضعیت اجتماعی کشور کند و برای مسائل زیست محیطی و تنش کم‌آبی و بی‌آبی که این روزها نتایج آن را می‌بینیم نسخه نجات‌بخشی داشته باشد.

همایون هاشمی با اشاره مهمترین چالش‌های دولت سیزدهم در ابتدای کار خود، اظهار کرد: به نظرم دولت آینده واقعاً میراث‌دار یک شرایط بسیار ناهمگن و سختی خواهد بود که البته با برنامه ریزی دقیق امیدوارم بتواند از مشکلات مختلف در ابعاد برون‌مرزی و درون‌مرزی عبور کند.

وی با یادآوری مشکلات اصلی دولت سیزدهم در بیرون از مرزها، تاکید کرد: مهمترین چالش دولت سیزدهم سیاست خارجی و تنظیم روابط با کشورهای مختلف و به خصوص موضوع برجام است تا شرایط فعلی را به سر منزل مقصود برساند.

هاشمی تصریح کرد: همچنین دولت‌های سیزدهم باید فکری هم برای چگونگی ارتباط با کشورهای اطراف داشته باشد که عموماً از ما خدمت دیدند، اما در مواقع حساس به کمک کشور ما نیامدند. این معضل بزرگی است که ما در طول تاریخ بسیار به این کشورها کمک کردیم اما در عمل از آنها ناسپاسی دیدیم، امیدوارم دولت سیزدهم برای آن فکری داشته باشد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به مهمترین مشکلات داخلی که دولت سیزدهم با آن مواجه خواهد شد، اظهار کرد: داخل مرزها عمده چالش آقای رئیسی، موضوع ساماندهی اقتصاد ایران است که از مرحله مریضی به احتضار رسیده است و هیچ امیدی در اقتصاد خرد آن حس نمی‌شود. این شرایط سبب نارضایتی روزافزون مردم شده که چالش مهمی برای دولت بعدی است.

هاشمی یادآور شد: دولت آینده باید فکری اساسی برای وضعیت اجتماعی کشور کند و برای مشکلات عدیده در حوزه کارگری، کلاف سردرگم مشکلات در حوزه بیمه و مسائل زیست محیطی و تنش کم‌آبی و بی‌آبی هم برنامه داشته باشد. 

وی با اشاره به عدم دسترسی متوازن مردم به منابع اصلی در حوزه اجتماعی، تصریح کرد: دولت سیزدهم باید برای آسیب‌های اجتماعی متعدد که متاسفانه امروز لااقل یکی از آنها در خانه هر ایرانی پیدا می‌شود برنامه‌ریزی کند که البته بیش از هرچیز نیازمند تغییر سیاست‌های کلان در این بخش است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با برشمردن مهمترین مشکلات و آسیب‌های اجتماعی فراگیر که نیازمند رسیدگی فوری دولت سیزدهم هستند، گفت: مشکلاتی مثل طلاق و اعتیاد و بار منفی عدم اقبال جوانان به ازدواج و بی‌انگیزگی آنان برای این امر و تاثیر آشکارش بر افزایش دیگر آسیب‌های اجتماعی، در رأس این چالش‌ها قرار دارد. در کنار آنها بیکاری و انسدادی که دولت‌های گذشته با بخشنامه‌ها و قوانین دست‌وپاگیر برای بنگاه‌های زودبازه ایجاد کردند نیز بخش مهمی از دیگر مشکلاتی است که دولت سیزدهم باید با آنها دست‌وپنجه نرم کند.

هاشمی در پاسخ به پرسشی درباره چالش‌های دولت سیزدهم برای واکسیناسیون عمومی کرونا، تصریح کرد: در موضوع بهداشت هم پیچیدگی خاصی در کار دولت وجود ندارد و راه‌حل آن هم چیزی جز سپردن کار به دست کاردان‌ها نیست؛ یکی از مشکلات بزرگ در دولت آقای روحانی این بود که کار به دست اهلش سپرده نمی‌شد.

وی ادامه داد: تنها راه پیشگیری از شیوع کرونا چیزی جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم واکسیناسیون نیست. امر واکسیناسیون کم‌هزینه ترین و بی‌دردسرترین راه‌حل است اما در حالی که کشورهای بسیاری در جهان به سمت زندگی عادی باز می‌گردند ما هنوز اندر خم یک کوچه هستیم و در پیک پنجم قرار گرفتیم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مسئولان امر بهداشت اگر این کاره بودند باید پیش‌بینی این شرایط را می‌کردند یا حداقل پیشگیری  می‌داشتند که هیچکدام رخ نداد. این داستان شیوع سر درازی دارد که امیدوارم دولت آقای رییسی بتواند با تجربه موفق دولت‌های دیگر و توجه به منطق علمی و تخصصی بهداشت و درمان، اوضاع را سامان بخشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید