دستگیر شدگان فورا آزاد شوند

اعلام 5 خواسته سران عشایر خوزستان به جهانگیری

کدخبر: ۴۲۸۱۸۴
یکی از بزرگان عشایر عرب خوزستان در نشستی با حضور معاون اول رییس جمهوری با طرح 5 دغدغه اصلی مردم این استان آزادی فوری دستگیرشدگان اعتراضات اخیر در خوزستان را از جمله مطالبات مردم دانست.
اعلام 5 خواسته سران عشایر خوزستان به جهانگیری

به گزارش ایرنا شیخ موسی کروشاتی شامگاه جمعه در نشست رسیدگی به مشکلات استان خوزستان با حضور معاون اول رئیس جمهوری و همچنین سران عشایر و نخبگان در سالن امام خامنه ای مجتمع فجر سپاه به نمایندگی از بخشی از مردم خوزستان خواسته های آنان را بیان کرد.

نخست: او در حضور جهانگیری گفت: بیکاری، محرومیت ها و بی توجه های مربوط به ایجاد زیرساخت های مورد نیاز در شهرها و روستاهای استان از جمله مطالبات مردم است؛ بنابراین آب تنها خواسته خوزستانی ها نیست.

دوم:وی با تاکید بر اینکه ممنوعیت برداشت از سرشاخه های کارون، دز و کرخه باید در دستور کار دولت و وزارتخانه های مربوطه قرار گیرد افزود: بررسی ها نشان می دهد که هم‌اکنون بخش قابل توجهی از برداشت آب از سرشاخه های کارون به مصرف صنعتی و کشاورزی می رسد.

سوم:کروشاتی یادآورشد: درخواست می شود که خسارت های به وجود آمده ناشی از تنش آبی و خشکسالی در استان خوزستان از سوی دولت جبران شود.

چهام:وی بر رفع محدودیت کشت شلتوک در استان خوزستان تاکید کرد و افزود: این محصول کشاورزی طی قرن های مختلف همواره در استان خوزستان کشت می شده و از دولت خواسته می شود که بدون تعیین محدودیت نسبت به تامین آب برای ادامه کشت شلتوک توسط کشاورزان اقدام کند.

پنجم: این چهره برجسته در جمع بزرگان عشایر عرب خوزستان با اشاره به ولایت مداری مردم استان خوزستان و حضور اثرگذار آنها در صحنه های مختلف از جمله هشت سال دفاع مقدس بیان داشت: در حوادث اخیر استان خوزستان، مردم صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند اما انتظار می رود که بازداشت شدگان جریانات اخیر نیز آزاد شوند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید