کرایه نجومی خودروی پلاک رشت در تعطیلات 6 روزه!

کدخبر: ۴۲۸۳۱۶
تعطیلی شش روزه تهران و البرز موجی از مسافر را روانه گیلان کرده و بر اساس تجربه افزایش ترددها زمینه را برای شیوع کرونا و پُر شدن بیمارستان های این استان در روزهای آینده فراهم کرده است.
کرایه نجومی خودروی پلاک رشت در تعطیلات 6 روزه!

 

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر، با انتشار خبری مبنی بر تعطیلی شش روزه استان‌های تهران و البرز در اوایل هفته جاری که با تدبیر دولت کلید خورد موجی دوگانه کشور را فرا گرفت.

از یک سو مردم استان‌های مقصد سفر همچون گیلان و مازندران و گلستان نگران هجوم مسافران و به تبع آن گسترش بیماری کرونا در محل زندگی خود بودند و از سوی دیگر پایتخت نشینان با شوق تعطیلی شش روزه بار سفر بسته و با وجود محدودیت‌های شدید تردد در بزرگراه‌ها و اتوبان‌ها، خطر و جریمه‌ها را به جان خریده و راهی سفر به شمال شدند.

این در حالی است که متأسفانه در دو روز گذشته خبرهای بدی از غرق شدن مسافران در دریا و فوت تعدادی از مسافران به دلیل ابتلاء به کرونا در سطح این سه استان شنیده می‌شود و خانواده‌هایی با خاطره تلخ به شهر و دیار خود بازگشتند.

اجاره‌های نجومی و اشتیاق مسافران

از آن جایی که اکثر شهرهای گیلان در ردیف شهرهای با وضعیت قرمز قرار داشته و ورود و خروج خودرو با پلاک‌های غیر بومی به این شهرها ممنوع بوده و مشمول جریمه یک میلیون تومانی می‌شود، این در حالی است که برخی از هموطنان سفر کرده به گیلان، با پیشنهاد اجاره خودرو با پلاک غیر بومی به قیمت‌های چند میلیونی قانون را دور زده و حاضر شده‌اند به هر قیمت از روی فرش قرمز تعطیلات دولت عبور کنند و این یعنی مبلغ جریمه به هیچ عنوان بازدارنده نیست و بیشتر به شوخی می‌ماند.

حسین یکی از شهروندان شهر رودبار می‌گوید: در حال خرید از مغازه بودم که مسافری با خودروی خود با پلاک تهران جلوی من سبز شد و در خواست اجاره ماشین من را به قیمت باور نکردنی چهار میلیون تومانی برای هر شب کرد.

وی با بیان اینکه در ابتدا تصور کردم این فرد قصد شوخی با من را دارد، اضافه می‌کند: او حتی گفت برای اطمینان خودروی خود را نیز با مدارک در این مدت در اختیارم می‌گذارد و در زمان برگشت تحویل می‌گیرد.

حسین با اشاره به اینکه اول وسوسه شدم تا این کار را انجام دهم چون در چهار شب ۱۲ میلیون تومان به دست می‌آوردم، ادامه می‌دهد: اما با این فکر که ممکن است با خودروی من دست به کار خلافی بزند منصرف شدم اما مطمئنم یک نفر دیگر این کار را انجام خواهد داد.

بی تدبیری مسئولان شرایط را سخت کرده است

محمد راننده اسنپی که در سطح شهر رشت کار می‌کند نیز می‌گوید: مقصد سفر اکثر مسافرانی که با اتوبوس و یا خودروهای عمومی به گیلان سفر کرده‌اند تفرجگاه‌ها و کوه و جنگل است و بسیاری نیز مکان‌های خرید و گردشگری همچون منطقه آزاد انزلی را به عنوان مقصد خود اعلام می‌کنند.

وی ادامه می‌دهد: نکته قابل توجه اینجا است که با وجود اینکه مسئولان گیلان اعلام کرده بودند تفرجگاه‌های استان تعطیل بوده و حتی راه‌های ورودی به ساحل نیز بسته است اما عملاً شاهد حضور مسافران در این مناطق هستیم.

محمد اضافه می‌کند: متأسفانه در عید نوروز هم شاهد همین بی تدبیری و بی توجهی مسئولان استان بودیم که دوباره کرونا اوج گرفت با وضعیتی که الان استان دارد قطعاً بعد از این تعطیلات شش روزه نیز دوباره به همان شرایط سخت باز می‌گردیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید