ماموریت نیروهای امنیتی افغان لو رفت

کدخبر: ۴۲۸۵۱۸
وزیر دفاع آمریکا در ضمن برنامه ریزی نیروهای افغان برای تقویت نیروهایشان پیرامون بخشهای استراتژیک مهم کشور اظهار کرد، اولین ماموریت نیروهای امنیتی افغانستان این است که قبل از تلاش برای بازپس گرفتن مناطق، اطمینان حاصل کنند که قادر به کند ساختن حرکت طالبان هستند.
ماموریت نیروهای امنیتی افغان لو رفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز گزارش کرد، ارتش افغانستان در حال اصلاح استراتژی جنگی خود علیه طالبان با هدف متمرکز کردن قوا پیرامون حیاتی ترین مناطق همچون کابل و شهرهای دیگر، گذرگاه های مرزی و زیرساختهای حیاتی است.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در سفری به آلاسکا اظهار کرد: آنها در حال تقویت نیروهایشان پیرامون مراکز جمعیتی مهم هستند.

آستین همچنان که ارتش آمریکا در آستانه پایان دادن به ماموریتش در افغانستان در 31 اوت به دستور جو بایدن، رئیس جمهور این کشور قرار دارد بیان داشت: از بابت متوقف ساختن طالبان از سوی آنها من فکر می کنم اولین کار آنها این است که اطمینان حاصل کنند می توانند حرکت (طالبان) را کند کنند.

آستین اضافه کرد، معتقد است که افغانها توانمندی و ظرفیت لازم برای پیشرفت کردن را دارند "اما ما خواهیم دید که چه اتفاقی می افتد".

به نظر می رسد این استراتژی به لحاظ سیاسی پر مخاطره، یک الزام نظامی همچنان که سربازان افغان تلاش می کنند جلوی از دست رفتن مراکز استانی را بگیرند محسوب می شود و می تواند عمیقا این کشور را چند تکه کند.

این در حالی است که آمریکا به اجرای حملات هوایی در حمایت از نیروهای دولت افغانستان که تحت فشار طالبان قرار دارند، در ضمن اجرای مراحل نهایی فرآیند خروج نیروهای خارجی از این کشور ادامه داده است.

جو بایدن وعده ارائه کمکهای مالی به نیروهای افغان و دو برابر کردن تلاشهای دیپلماتیک برای احیای مذاکرات صلح به بن بست رسیده افغانستان را داده است.

بایدن روز جمعه مجوز 100 میلیون دلار از یک بودجه اضطراری با هدف رفع "الزامات غیرمنتظره فوری" مربوط به پناهجویان و در ارتباط با وضعیت افغانستان از جمله برای متقاضیان افغان ویزای مهاجرتی ویژه را داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید