آغاز مذاکرات برای تعیین نخست‌وزیر لبنان

کدخبر: ۴۲۸۸۲۱
مذاکرات ی پارلمانی برای تعیین نخست‌وزیر جدید لبنان آغاز شده و قرار است تا عصر امروز (دوشنبه) ادامه پیدا کند.
آغاز مذاکرات برای تعیین نخست‌وزیر لبنان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  فارس، در ادامه تحولات در لبنان برای تشکیل دولت جدید، امروز (دوشنبه) رایزنی‌های الزام‌آور پارلمانی برای تعیین نخست‌وزیر جدید در کاخ بعبدا (کاخ ریاست‌جمهوری) آغاز شد.

این رایزنی‌ها که از ساعت ۱۰:۳۰ (به وقت محلی) آغاز شده قرار است تا ساعت ۱۷:۰۰ (به وقت محلی) ادامه پیدا کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان ان ای»، «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر اسبق به عنوان کسی که بیشترین شانس را برای نخست‌وزیری دارد، با عون دیدار کرد و پس از پایان این دیدار بدون اینکه حرفی بزند، کاخ بعبدا را ترک کرد.

پس از آن «سعد الحریری» نخست‌وزیر اسبق لبنان با عون دیدار داشت و وی اعلام کرد که نجیب میقاتی گزینه مورد نظرش برای نخست‌وزیری است.

در همین ارتباط، «فؤاد السنیورة»، «نجیب میقاتی»، سعد الحریری و «تمام سلام» چهار نخست وزیر پیشین لبنان شامگاه یکشنبه با هم جلسه برگزار کردند و پس از این جلسه، از نخست وزیری نجیب میقاتی حمایت کردند.(جزئیات بیشتر)

از سوی دیگر «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان هم در گفت‌وگو با روزنامه «الشرق الاوسط» گفت، فضای کنونی مثبت است و میقاتی بیشترین شانس را برای مأمور شدن به تشکیل کابینه جدید در لبنان دارد.

میشل عون امروز دیداری هم با هیأتی از فرانسه داشت و بار دیگر بر طرح فرانسه برای لبنان تأکید کرد.

انفجار مهیب بندر بیروت در آگوست ۲۰۲۰، استعفای دولت حسان دیاب و خلأ سیاسی، تحریم‌های آمریکا علیه بیروت و بحران اقتصادی و غیره، همه و همه دست به دست هم داد تا لبنان امروز با کلافی در هم پیچیده روبه‌رو شود که حل آن آسان نیست.

سعد الحریری که مأمور به تشکیل کابینه شده بود پس از نه ماه در بیست و چهارم تیرماه استعفا کرد تا بار دیگر رایزنی‌های پارلمانی به منظور تعیین نخست‌وزیری دیگر انجام شو

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید