جزئیات مهم از دیدار بشار اسد و نماینده ویژه پوتین

کدخبر: ۴۲۹۰۳۵
دولت اسد در دیدار با فرستاده پوتین از فراهم آوردن شرایط بازگشت مهاجران و آوارگان سوری خبر داد؛ امری که مورد تاکید و پیگیری روسیه نیز هست.
جزئیات مهم از دیدار بشار اسد و نماینده ویژه پوتین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین از المیادین، اسد یک هیئت روسی را به ریاست فرستاده ویژه پوتین میزبانی کرد.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، با هیأتی روسی به ریاست الکساندر لاورنتیف، فرستاده ویژه رئیس جمهور ولادیمیر پوتین، دیدار کرد.

موضوع اصلی این جلسه تمرکز بر موضوع بازگشت پناهندگان و آوارگان سوری به روستاها و شهرهای خود بود. علاوه بر این آنها در مورد تلاش‌های مشترک و همکاری‌های دو جانبه بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس جمهور اسد تأیید کرد که سوریه «با تلاش و به طور مداوم برای بازگشت پناهندگان تلاش می‌کند و با بازسازی زیرساخت‌های تخریب شده توسط تروریسم، بازگرداندن امنیت و ثبات به مناطق آزاد شده، و تسریع در روند آشتی به گونه‌ای که امنیت را تضمین کند در دستور کار دولت او قرار دارد.

رئیس جمهور سوریه از روسیه به دلیل کمک‌های بشردوستانه و پزشکی و اهدای واکسن کرونا همچنین تلاش برای کمک به بازگشت پناهندگان سوری به سرزمینشان تشکر کرد.

لاورنتیف ابراز اطمینان کرد که طرف‌های سوری و روسی با توجه به اقدامات موثر دولت سوریه برای فراهم آوردن شرایط و زمینه‌های مناسب بازگشت آوارگان سوری، به نتایجی ملموس خواهند رسید.

وی همچنین از آمادگی کشورش برای ادامه همکاری با سوریه برای غلبه بر مشکلات و موانع پیش روی دولت اسد خبر داد. 

روز شنبه، روسیه ۱۶۰ تن کمک و تجهیزات پزشکی به سوریه ارسال کرد؛ این کمک شامل دویست و پنجاه هزار دوز واکسن اسپوتنیک لیت و تجهیزات آزمایشگاهی برای تشخیص سویه در حال ظهور ویروس کرونا بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید