سوریه با این سلاح اسرائیل را غافلگیر کرد

کدخبر: ۴۲۹۱۲۱
فادیم کولیت، معاون مدیر مرکز آشتی روسیه در پایگاه حمیمیم سوریه دوشنبه اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش سوریه با حمله دو جنگنده رژیم صهیونیستی به مواضعی در دمشق مقابله کرد.
سوریه با این سلاح اسرائیل را غافلگیر کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، یک سایت متخصص در زمینه نظامی به جزئیات سلاح استفاده شده توسط ارتش سوریه برای مقابله با حمله اخیر رژیم صهیونیستی پرداخت.

وب سایت "Militarywatchmagazine" اعلام کرد که ارتش سوریه از جدیدترین سیستم پدافند هوایی بوک-ام ۲ ساخت روسیه را برای رهگیری چهار موشک هوا به زمین استفاده کرده است.

این رسانه نوشت که هر چهار موشک به سمت استان حمص شلیک شدند که توسط سامانه‌های مذکور رهگیری شدند.

طبق این گزارش، موشک ضدهوایی روسی Buk-M۲ به عنوان یک سیستم میان برد متحرک همراه با قابلیت رهگیری هواپیماها و موشک‌های بالدار شناخته می‌شود و برای تکمیل سیستم‌های با برد بلند مانند S-۳۰۰ و S-۴۰۰ طراحی شده است.

این رسانه در ادامه آورده است: اگرچه سوریه دارای سامانه‌های پدافند هوایی دوربرد مانند S-۲۰۰ است که برد آن تقریباً شش برابر بیشتر از موشک‌های بوک است، اما این سیستم‌های قدیمی به دوران جنگ ویتنام باز می‌گردند و پیچیدگی‌های آنها بسیار کمتر است.

در ادامه این گزارش آمده است: سامانه‌های موشکی Buk-M۲ از اواسط دهه ۲۰۰۰ مورد استفاده قرار گرفتند و بارها اثربخشی بالای خود را در نبرد ثابت کرده اند.

وی در این باره افزود: از ساعت ۵:۴۰ تا ۵:۵۴، ۲۵ ژوئیه دو فروند جنگنده F-۱۶ متعلق به اسرائیل بدون ورود به حریم هوایی سوریه از جهت جنوب غربی حملاتی را به تاسیسات در شهرک "سیده زینب" در دمشق انجام دادند.

کولیت ادامه داد: این حمله با استفاده از سامانه پدافندی "بوک-ام۲" ساخت روسیه که در اختیار ارتش سوریه قرار دارد، دفع شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید