دریادار خانزادی: اقتدار، پیام اصلی حضور ناوگروه نیروی دریایی ارتش در رژه روسیه بود

کدخبر: ۴۲۹۱۴۷
فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایرانگفت: اینکه ثابت کنیم ایران می‌تواند ناوشکن بسازد و نیروی انسانی زبده و کارکشته‌ای تربیت کند که یک ناوشکن تمام ایرانی و بومی را از اقیانوس‌های جهان عبور دهد تا به نقطه‌ای برسد که برای تاریخ ایران اولین بار تلفی می‌شود.
دریادار خانزادی: اقتدار، پیام اصلی حضور ناوگروه نیروی دریایی ارتش در رژه روسیه بود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نمایش اقتدار، توانمندی و خوداتکایی پیام اصلی حضور ناوگروه ایران در خلیج فنلاند و رژه نیروی دریایی روسیه بود.

امیر دریادار حسین خانزادی با تشریح دستاوردهای حضور تاریخی نیروی دریایی کشورمان در اقیانوس اطلس و خلیج فنلاند گفت: پیام اصلی این حضور افتخارآمیز، نشان دادن اقتدار، توانمندی و خوداتکایی بود.

دریادار خانزادی با اشاره به تصمیم مهم نیروی دریایی برای دریانوردی در اقیانوس اطلس گفت: این تصمیم به حدود ۷ سال پیش بازمی‌گردد، زمانی که نیروی دریایی ارتش، تدبیری از مقام معظم رهبری، مبنی بر توسعه دریانوردی‌ها دریافت کرده بود.

دریادار خانزادی افزود: رهبر معظم انقلاب با اشاره به توسعه توان دریانوردی ارتش تاکید کرده بودند: منطقه اقیانوس اطلس برای جمهوری اسلامی ایران، منطقه مهمی است و اگر بتوان روزی در این اقیانوس دریانوردی کرد، برای کشور ما بسیار اهمیت خواهد داشت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: نمایش توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی که در بستر انقلاب قدرت گرفته و رشد کرده است، بخش مهمی از این راهبرد است.

وی گفت: این حضور برای ایران مهم و ارزشمند بود، چرا که نخستین بار تجربه دریانوردی اقیانوسی در اطلس، دریای شمال و خلیج فنلاند را به دست آوردیم و این به معنای باز شدن دروازه‌های این مناطق به روی جمهوری اسلامی ایران است.

دریادار خانزادی با بیان اینکه نیروی دریایی ایران روزی تنها در خلیج فارس دریانوردی می‌کرد و سقف این دریانوردی یک هفته بود، افزود: پس از آن به سوی خلیج عدن حرکت کردیم و زمان دریانوردی ما به یک ماه و دو ماه تبدیل شد، اما اکنون سه ماه است که همکاران ما دریانوردی کرده و به این نقطه رسیده‌اند و همین مدت نیز باید به سمت کشور بازگردند.چنین حضور مقتدرانه و طولانی مدتی به این معناست که نیروی دریایی ایران، ظرفیت پشتیبانی از نیروهای خود را در مناطق دور دست برای مدت‌های طولانی دارد.

وی با تمجید از رشادت دریانوردان جوان انقلابی گفت: جوانانی که در بستر انقلاب متولد و تربیت شده‌اند، آموزش دریافت کرده و دریانورد شده‌اند، امروز می‌توانند یکی از پیچیده‌ترین آرایه‌های دفاعی و ناوشکنی که به طور کامل ساخت ایران است، با افتخار برای اولین بار در اقیانوس‌ها هدایت می‌کنند.

دریادار خانزادی افزود: امروز که در اقیانوس اطلس حضور پیدا کرده‌ایم در حقیقت مبتنی بر اجرای تدابیر رهبر معظم انقلاب است، که همواره ما را به سوی افق‌های درخشانی رهنمون فرمودند که توسعه تمدنی را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار در تاریخ ایران، یک ناو تمام ایرانی در بندر سنت‌پترزبورگ پهلو گرفته است، گفت: حضور در اینجا به معنی عبور از اقیانوس‌ها و دریاهای متلاطم با شرایط خشن جوی است. چنین کار بزرگی به دریانورد ماهر، شناور با قابلیت دریانوردی اقیانوسی، علم و دانش و نیز ویژگی‌های منحصربفردی نیاز دارد که اگر یک مملکت پشتوانه آن نبود، هیچگاه محقق نمی‌شد.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: اینکه ثابت کنیم ایران می‌تواند ناوشکن بسازد و نیروی انسانی زبده و کارکشته‌ای تربیت کند که یک ناوشکن تمام ایرانی و بومی را از اقیانوس‌های جهان عبور دهد تا به نقطه‌ای برسد که برای تاریخ ایران اولین بار تلفی می‌شود.

دریادار خانزادی با بیان اینکه از بین حدود ۲۰ کشور شرکت کننده در رژه نیروی دریایی روسیه، تنها سه کشور به این مراسم ناو جنگی اعزام کردند، گفت: تنها ناو بومی و ساخت خود همان کشور، ناو ایرانی سهند بود.

وی افزود: آنچه با اقتدار به اینجا آمده، تمامیت ایران اسلامی است که توانایی فرزندان میهن را در توانایی طراحی، ساخت و هدایت ناوشکن در چنین مسیر طولانی و خشنی که بیش از ۱۶ هزار مایل دریایی بود، به نمایش گذاشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید