آژیر قرمز کرونا در ایران به صدا در آمد +نمودار

2 رکورد بی سابقه کرونا /بیماران بدحال رکورد زدند

کدخبر: ۴۲۹۱۸۰
رکوردشکنی های پی در پی ویروس کرونا در کشور، نیمه اول مردادماه را با دو رکورد بی سابقه در این بیماری مواجه کرد. افزایش ابتلا به این ویروس و شیوع افسارگسیخته آن موجب شد تا رشد بیماران بدحال به بیشترین میزان خود در 10 ماه اخیر دست پیدا کند. این شرایط راوی قرمزترین روزهای کرونا در ایران است.
2 رکورد بی سابقه کرونا /بیماران بدحال رکورد زدند

به گزارش اقتصادنیوز، موج پنجم کرونا، سطح آمارهای این بیماری را به بالاترین میزان خود در 17 ماه اخیر ایران رسانده است. ابتلا، بستری و شمار بیماران بدحال کرونایی مهمترین متغیرهایی بودند که در این روزها به قرمزترین وضع خود در ایران رسیده اند.

این در حالی است که متغیر مرگ و میر که هنوز تحت تاثیر ابتلا قرار نگرفته بود در این روزها مشغول ثبت آمارهای خطرناک شده است.

کرونا

رکورد شکنی های ابتلا به کرونا در ایران

شمار مبتلایان روزانه کرونایی در کشور در روز 4 مرداد ماه از مرز 30 هزار نفر برای اولین بار در ایران عبور کرد. هنوز یک روز از ثبت این رکورد نگذشته بود که وضعیت ابتلا قرمزی خود را شدت بخشیده و رکوردی جدید تر را در روز بعد به ثبت رساند. 

در این روز سرایت بیماری نسبت به روز قبل خود 25.6 درصد رشد داشته و در نهایت به بالاترین میزان خود در کل تاریخ کرونایی ایران رسید. 

بنابر آمارهای وزارت بهداشت و درمان در پنجمین روز مرداد ماه تعداد مبتلایان به 34 هزار و 951 نفر رسیده و این عمل رکورد ابتلا در کشور را جابجا کرد. اکنون سه روز است که آمارهای ابتلا در کشور بالاتر از مرز 30 هزار نفر به ثبت میرسد. 6 مرداد ماه نیز راوی ابتلای 33 هزار و 817 نفر به کرونا بوده است.

فراتر رفتن آمارمبتلایان به کرونا ازمرز 30 هزار نفر و افزایش شدت شیوع در این روزها موجب رکوردزنی های سایر متغیرهای نگران کننده کرونایی شده است.

کرونا

رکورد سرعت افزایش در بیماران بدحال کرونا

بیماران بدحال کرونایی در کشور در روز 5 مرداد پس از دوماه باز هم از مرز 5 هزار نفر عبور کرد. از سویی رشد بیماران بدحال کرونایی در این روز ها نیز بیش از 2.5 درصد به ثبت رسیده است. مقایسه این آمار با روزهای گذشته نشان میدهد این میزان رشد در متغیر خاکستری کرونایی کشور از 10 ماه پیش تاکنون بی سابقه بوده است.

تعداد بستریهای روزانه در بخش های عادی بیمارستانها نیز متناسب با افزایش بیماران بدحال کرونایی در این روزها روندی رو به رشد را به ثبت رسانده است.

بستری 3 هزار و 708 بیمار کرونایی در روز 5 مرداد ماه نشان از ثبت رکورد سومین روز پر بستری در کل تقویم کرونایی ایران داشته است. 

بررسی این شاخص در ایران نشان میدهد رشد ابتلا موجب افزایش بی سابقه در بیماران بدحال کرونایی و بستری های روزانه شده است. در صورتی که این افزایش کنترل نشود می تواند پیامدهای ناگوارکننده ای را درمتغیر سیاه کرونایی کشور به دنبال داشته و شیوع این بیماری را گسترده تر از وضع موجود کند.

درهمین خصوص شاخه مرگ ومیر در روزهای اخیر همسو با شاخص های دیگر کووید-19 روندی صعودی به خود گرفته و در حال رکوردزنی های خطرناک است.

کرونا

مرگ و میر کرونا در رأس دو ماه اخیر

بنابر اطلاعات وزارت بهداشت و درمان در روز 5 مرداد 357 تن جان خود را بر سر ابتلا به کرونا از دست داده اند. بررسی آماری ازابتدای خرداد ماه تا کنون نشان میدهد ثبت این میزان فوتی در دوماه قبل بی سابقه بوده است.

پس از آنکه تب و تاب موج چهارم کرونایی در کشور خاموش شداین متغیر نیز روندی نزولی گرفت . اما شیوع مجدد ویروس سبب شد تا فوتی ها نیز افزایش یافته و روندی صعودی در پیش بگیرند.

درنهایت آمارهای روزانه کرونایی در کشور نشان میدهد شرایط قرمز این بیماری در قله 17 ماه گذشته قرار گرفته است در صورتی که این بیماری کنترل نشود ممکن است بر میزان مرگ و میر نیز افزوده شود.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید