اخبار هواشناسی| کاهش ۵تا ۹ درجه ای دمای هوا در نیمه شمالی کشور

کدخبر: ۴۲۹۱۹۴
کارشناس هواشناسی گفت: روز چهارشنبه در شمال غرب کشور و استان های ساحلی خزر دما بین ۵ تا ۹ درجه کاهش می یابد.
اخبار هواشناسی| کاهش ۵تا ۹ درجه ای دمای هوا در نیمه شمالی کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امشب در برخی نقاط گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران همراه با رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود گفت: روز چهارشنبه با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر بارش ها در استان‌های ساحلی دریای خزر تشدید می‌شود .

ضیائیان تصریح کرد :در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در گیلان، مازندران، گلستان و بخش‌هایی از اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی ، شمال خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان، تهران، البرز، قزوین و زنجان بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

کارشناس هواشناسی یادآور شد : در روزهای جمعه و شنبه نیز در برخی مناطق گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات سمنان و البرز مرکزی رگبار پراکنده رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود .

ضیائیان تاکید کرد :از امشب تا پایان هفته در شمال شرق، شرق و جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک رخ خواهد داد ‌.

اویادآور شد: روز چهارشنبه سرعت وزش باد در جنوب غرب کشور افزایش می‌یابد بنابراین ریزش گرد و خاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا در استان‌های خوزستان و غرب ایلام دور از انتظار نیست.

او توضیح داد: روز چهارشنبه در شمال غرب و استان های ساحلی خزر دما بین ۵ تا ۹ درجه و پنجشنبه نیز در شمال، شمال غرب و جنوب غرب کشور دما بین ۲ تا ۴ درجه کاهش خواهد یافت.

ضیائیان درباره آب و هوای استان تهران گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری همراه با وزش باد خواهد بود .بیشترین دمای تهران به ۳۷ و کمترین آن به ۲۳ درجه می رسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید