با این روش تلخی آبلیمو را بگیرید

کدخبر: ۴۲۹۴۷۱
اقتصادنیوز : با فرا رسیدن فصل برداشت لیمو و نیز تولید آبلیمو، برای بسیاری این سئوال پیش می آید که راه گرفتن تلخی آبلیمو چیست؟
با این روش تلخی آبلیمو را بگیرید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازتابناک،  فصل لیمو فرا رسیده و  و چون اکثرا بصورت ماشینی و با دستگاه آب گرفته می شود و دیگر خانم ها سنتی اینکار را انجام نمی دهند،  هسته های، لیمو هم کمی له می شود و باعث تلخی آب لیمو می شود برای رفع این مشکل بعد از گرفتن آب لیمو  استفاده از دو تا سه عدد هویج، بستگی به میزان آبلیمو نیاز است. 

برای ۱۵ کیلو لیمو ۴ عدد هویج متوسط پوست کنده کامل بیندازید داخل لیمو ۲۴ ساعت بماند بعد آن را صاف کنید، هویج ها تلخی آب لیمو را به خودش خواهد گرفت و بعد از صاف کردن آبلیمو می توانید گوشت لیمو را برای خورشت ها استفاده کنید بدون اینکه نگران تلخی آن باشید.

توجه داشته باشید برای اینکه آبلیمو تا سال آینده یا بیشتر رنگ آن کدر یا سیاه نشود حتما در جای تاریک نگهداری شود و روی شیشه های آبلیمو مشماع مشکی کشیده شود تا رنگ آن عالی بماند.  

گفتنی است هیچ موقع آبلیمو و آبغوره و آب نارنج و کلا ترشیجات را داخل ظرف یا بطری های پلاستیکی نباید ریخت،  چون ترشی آنها باعث اکسیده شدن ظروف و سمی شدن آن ها می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید