تشخیص هفت بیماری خطرناک از روی چشم

کدخبر: ۴۲۹۴۹۱
هفت بیماری را می توان از روی تغییرات چشم در انسان تشخیص داد.
تشخیص هفت بیماری خطرناک از روی چشم

متخصصان می‌گویند گروهی از بیماری‌ها را می‌توان از با معاینه چشم تشخیص داد که نیاز به دریافت مشاوره پزشکی دارند از جمله تورم عصب بینایی در پشت چشم که می‌تواند نشانگر تومور مغزی یا سایر موارد جدی باشد، بنابراین انجام معاینات منظم چشم هر دو سال یکبار مهم است.

نشت عروقی: متخصص چشم شما ممکن است با نظارت بر رگ‌های خونی چشم، علائم فشار خون بالا را تشخیص دهد تا متوجه باریک بودن یا وجود نشتی در آن را شناسایی کند. بیماران مبتلا به فشار خون بالا به بیماری رتینوپاتی مبتلا می‌شوند که در آن دیواره رگ‌های خونی ضخیم و بتنگ دیده می‌شود. در بعضی موارد، شبکیه متورم شده و عروق خونی نشت می‌کند.

تاری دید: دیابت یک "اختلال متابولیک" مزمن است که با تولید انسولین ناکافی مشخص و منجر به افزایش قند خون می‌شود. تنظیم سطح قند خون مهم است. دیابت درمان نشده منجر به آسیب به رگ‌های خونی، اعصاب و اندام‌هایی مانند کلیه‌ها و چشم‌ها می‌شود. عروق موجود در چشم ممکن است به دلیل افزایش سطح قند خون آسیب ببینند که به عنوان رتینوپاتی دیابتی شناخته می‌شوند و می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد.

زردی سفیدی چشم: زردی چشم نشانه زردی و مشکلات کبدی است. از دیگر علائم بیماری کبد می‌توان به احساس خستگی و ضعف در تمام مدت با از دست دادن اشتها، کاهش وزن و میل جنسی اشاره کرد.

بروز نور‌های چشمک زن: درد چشم همراه با حالت تهوع، از دست دادن بینایی ناگهانی، حلقه‌های رنگین کمان یا چراغ چشمک زن ممکن است اولین علامت گلوکوم باشد که به اشکال مختلف بروز کرده و به دلیل به دلیل فشار زیاد در داخل چشم باعث از بین رفتن عصب بینائی می‌شود.

خشکی چشم: التهاب و خشکی چشم می‌تواند ناشی از آرتروز و برخی بیماری‌های خود ایمنی مانند آرتریت روماتوئید باشد.

فشار در چشم: تغییرات چشم می‌تواند به دلیل یک مشکل جدی‌تر مانند سکته مغزی ایجاد شود، به گونه‌ای که به نظر می‌رسد این بیماری با لکه‌های خاکستری کوچک در زمینه بینایی، درد یا فشار در چشم، تاری دید ناگهانی یا تدریجی یا از دست دادن کامل بینایی همراه است.

حلقه خاکستری اطراف قرنیه: یک حلقه خاکستری یا سفید در اطراف قرنیه در افراد مسن شایع است و به دلیل رسوبات چربی در لبه قرنیه ایجاد می‌شود، هنگامی که در افراد مسن ظاهر می‌شود، معمولاً نشانه پیری است و برای جوانان می‌تواند نشانه کلسترول بالا باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید