تصویری از شیخ ابراهیم زکزاکی پس از آزادی از زندان

کدخبر: ۴۲۹۵۱۷
شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه و همسرش پس از ۶ سال از زندان آزاد شدند.
تصویری از شیخ ابراهیم زکزاکی پس از آزادی از زندان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه و همسرش، پس از تحمل ۶ سال زندان که به شیوه‌ای وحشیانه انجام شده بود، آزاد شدند.

بر اساس این گزارش، دادگاه نیجریه پس از ۶ سال شیخ ابراهیم زکزاکی و همسرش را از تمامی اتهامات تبرئه کرد.

t0x0hVWwVrME

 

شبکه العالم نیز گزارش داد که "سهیلا الزکزاکی" دختر "شیخ ابراهیم الزکزاکی" در گفت‌وگوی زنده تلفنی با تلویزیون العالم اعلام کرده است که دادگاه نیجریه پدرش "شیخ ابراهیم الزکزاکی" و همچنین مادرش را از تمامی اتهامات تبرئه کرده است. سهیلا الزکزاکی گفت: "آن‌ها در حال حاضر با وکلای مدافع‌شان هستند و امیدواریم به زودی آزاد شوند. "

دختر شیخ الزکزاکی تصریح کرد که وضعیت جسمانی پدرش تا این لحظه خوب نیست؛ زیرا مقام‌های دولتی به شیخ الزکزاکی و همسرش اجازه درمان نمی‌داده‌اند. او در پاسخ به سوالی درباره واکنش شیخ الزکزاکی درباره آزادی‌اش، گفت: "تاکنون از ایشان هیچ اظهارنظری نشنیده‌ایم. "

ساعاتی پیش خبرنگار العالم اعلام کرد، دادگاهی در نیجریه حکم آزادی شیخ ابراهیم الزکزاکی و همسرش را صادر کرد.

شیخ الزکزاکی ۷ پسر و ۲ دختر دارد که ۳ پسرش در حمله ارتش نیجریه به راهپیمایی روز جهانی قدس در سال ۲۰۱۴ شهید شدند و ۳ پسر دیگرش هم در حمله ارتش به راهپیمایی روز جهانی قدس در روز ۱۲ دسامبر ۲۰۱۵ شهید شدند. حملۀ خونین ارتش به راهپیمایی روز جهانی قدس در سال ۲۰۱۵ به جنایت زاریا معروف شد.

ارتش نیجریه در همان روز ۱۲ دسامبر ۲۰۱۵ شیخ زکزاکی را بازداشت کردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید