حمله داریوش ارجمند به روشنفکران

کدخبر: ۴۲۹۷۸۶
داریوش ارجمند هنرپیشه قدیمی تلویزیون اعتقاد دارد: کار هنری در دامن روشنفکرها راه به جایی نمی‌برد .
حمله داریوش ارجمند به روشنفکران

 داریوش ارجمند بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در سخنانی درباره اهمیت هنر و سینمای دینی سخنانی گفت: اگر هنرمند مزین به بارقه‌ای از انوار الهی نباشد کارش بی‌ارزش است. اینجا هنرمندان در سایه‌ای قرار می‌گیرند که نفس مردم آن را زنده نگه داشته است.کار هنری در دامن روشنفکرها راه به جایی نمی‌برد و در حقیقت، اگر هنرمند مزین به بارقه‌ای از انوار الهی نباشد کارش بی‌ارزش است.

او این سخنان را در اختتامیه اولین دور از جشنواره فیلم کوتاه و مستند حضرت امامزاده صالح بن موسی الکاظم (علیهما السلام) بیان کرد.

وی ادامه داد: همیشه برایم این سؤال وجود داشت که چرا پیامبر اسلام، جمعیت بزرگ مسلمین را پس از خود به دست امام علی علیه السلام سپرد؟ آیا افراد دیگری نبودند؟ برای پاسخ به این سؤال، دنبالش رفتم. به همه بزرگان تاریخ از جنگاوران، اهالی علم و فیزیک، فیلسوفان، موسیقی‌دان‌ها و ... سر زدم و متوجه شدم که همه اینها فقط در یک ساحت بزرگند. یعنی مثلاً اگر از انیشتین بپرسید که چگونه باید فرزندم را تربیت کنم، چیزی بلد نیست که به شما بگوید. اما وقتی اوصاف علی بن ابی‌طالب را خواندم، سراغ کتابش نهج البلاغه رفتم و خواندم که پیامبر اسلام او را درب ورود به شهر علم معرفی کرده است، متوجه شدم که او در همه علوم و کارها بزرگ است. یعنی اگر می‌خواهید پدر خوب، فرزند خوب، جنگاور خوب، قاضی خوب و ... باشید باید از امام علی بپرسید و یاد بگیرید.

ارجمند تأکید کرد: در اینجا بودم که فهمیدم پیامبر اسلام چه انتخابی برای کل تاریخ کرده است. هیچ‌کس نمی‌توانست این راه را برود به جز ایشان. من که 19 ماه نوکری ایشان را در سریال امام علی کرده‌ام می‌فهمم که غلامی این خانواده چه لذتی دارد. دانشجویی بودم که نقش مالک به من پیشنهاد شد؛ برای اینکه مالک را بشناسم، سراغ سرچشمه اصلی رفتم و امام علی را شناختم.

این بازیگر سینما و تلویزیون گفت: بنده باید از همه دست‌اندرکاران این جشنواره تشکر کنم؛ به همه جوانانی که به این جشنواره آمدند و این امامزاده را تبدیل به یک پایگاه فرهنگی کردند تبریک می‌گویم. به آقای نادر طالب‌زاده که در صدا و سیمای ما یک تنه با رسانه‌های معاند می‌جنگند هم تبریک می‌گویم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید