روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد :

پسر قذاقی در فکر حکومت کردن بر لیبی!

کدخبر: ۴۲۹۸۱۱
روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد پسر قذافی زنده است و قصد دارد در انتخابات لیبی شرکت کند و وارد عرصه سیاسی این کشور شود.
پسر قذاقی در فکر حکومت کردن  بر لیبی!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان ، «سیف الاسلام قذافی» پسر «معمر قذافی» دیکتاتور سابق لیبی پس از ۱۰ سال مخفی شدن در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز گفته است: من یک مرد آزاد هستم و قصد دارم به عرصه سیاسی لیبی بازگردم.

 نیویورک تایمز  گزارش داد، سیف الاسلام قذافی در این مصاحبه از سال‌های گذشته به عنوان سال‌های غم‌انگیز و اسارت یاد و اعلام کرد قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری لیبی شرکت کند تا رئیس جمهور این کشور بشود!

پسر قذافی در خصوص ناپدید شدنش گفت: مرا در غاری زندانی کرده بودند و فقط یک نگهبان در آنجا بود. او بعد از رهایی از توهماتش با من دوست شد.

او در این مصاحبه مدعی شد لیبیایی‌ها دچار اوهام شدند و او عمدا ناپدید شده است.

حدود ده سال پیش سیف الاسلام قذافی در شهری کویری به دست یک گردان مستقل نظامی دستگیر و به شهر «الزنتان» واقع در کوه‌های جنوب پایتخت لیبی منتقل شد. او از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی نیز تحت تعقیب بود.

به دنبال سرنگونی رژیم‌های دیکتاتوری در تونس و مصر، خیزش مردمی سراسر لیبی را فراگرفت. اما این قیام به سرعت تبدیل به جنگ داخلی شد و پس از ۶ ماه در ۱۲ اوت ۲۰۱۱ رژیم معمر قذافی سرنگون شد. اکنون ده سال از انقلاب لیبی می‌گذرد. انقلابی که در ادامه جنبش‌های مردمی در کشور‌های عربی و در پی تحولات عمیق سیاسی در تونس و مصر به راه افتاد. شهروندان ناراضی با اعتراضات خیابانی خواسته خود مبنی بر سقوط رژیم قذافی را آغاز کردند. اعتراضات برخلاف مصر و تونس به درگیری‌های مسلحانه تبدیل شد. معترضان توانستند طرابلس، پایتخت را تصرف کرده و وارد اقامتگاه معمر قذافی شوند، اما قذافی به شهر سرت، زادگاه خود گریخت. سرانجام آخرین پایگاه او نیز به دست معترضان افتاد. او پس از بیش از چهار دهه حکومت بر لیبی و پس از ماه‌ها درگیری و فرار سرانجام به دام افتاد و به شکل فجیعی به هلاکت رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید