تهران در منجلاب کرونا/ ۲ هفته است تخت خالی نداریم

کدخبر: ۴۲۹۹۲۱
رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) تهران با تاکید بر اینکه کرونا در تهران در شرایط اوج خود قرار دارد، گفت: واقعا اوضاع سختی داریم‌ و فشار زیادی به کادر درمان وارد می‌شود.
تهران در منجلاب کرونا/ ۲ هفته است تخت خالی نداریم

به گزارش اقتصادنیوز  به نقل از ایسنا، دکتر خسرو صادق نیت رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه در اوج بار بیماری در تهران قرار داریم، گفت: تعداد موارد نیازمند به بستری بالا است و حدودا دو هفته است که با مشکل کمبود تخت مواجه هستیم. چون هم تعداد بیماران کرونایی به شدت افزایش یافته است و هم مراجعه بیماران غیرکرونایی وجود دارد.

صادق نیت افزود: ما توانسته‌ایم این مشکل را با افزایش تعداد تخت‌های اورژانس و تخت ویژه، ایجاد کمیته ترخیص، سرعت دادن به ارائه خدمات بستری و راه اندازی درمان سرپایی با تزریق داروی رمدسیویر به بیش از ۳۰۰ بیمار در روز را برطرف کنیم و در حال حاضر کسی نبوده که نیازمند درمان باشد و ما در درمانش به مشکل خورده باشیم. البته واقعا اوضاع سختی داریم‌ و فشار زیادی به کادر درمان وارد می‌شود.  

وی افزود: به طور میانگین متوسط میزان بستری بیماران در بیمارستان ما بین ۴ تا ۵ روز است.  

وی درباره تامین تجهیزات و اکسیژن رسانی به بیماران، اظهار کرد: مشکلاتی بوده است اما به شکلی که در درمان بیماران اختلال ایجاد کند خیر. تامین اکسیژن بیماران نیازمند هزینه بالایی است و قیمت اکسیژن مایع افزایش یافته است که این موضوع سبب شده تا کارخانه‌جات از ما پول نقد بخواهند و وقتی بیمارستان در نقدینگی مشکل داشته باشد دچار چالش می‌شود و ما هم مشکلاتی در این زمینه داشتیم، اما سبب نشد تا در روند درمان اختلالی ایجاد شود. خوشبختانه کمبود جدی در زمینه داروی درمان کرونا نیز نداشته‌ایم.  

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه نیمی از تخت‌های بیمارستان به مبتلایان کرونا اختصاص یافته است، تصریح کرد: اعمال جراحی الکتیو محدود شده است و تنها اعمالی انجام می‌شود که تاخیر آنها به صلاح سلامت بیمار نباشد.  

وی افزود: در این پیک نسبت به پیک‌های قبلی درمان در منزل و مطب افزایش یافته است و بیمارانی به ما مراجعه می‌کنند که این درمان‌ها برایشان تاثیر نداشته و به این ترتیب نسبت به قبل بیماران بدحال‌تری به بیمارستان مراجعه می‌کنند.

گفتنی است شرایط کرونا در کشور در حدی وخیم است که روز گذشته روسای ۶۵ دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی به حسن روحانی نامه نوشتند و خواستار کمک وی به عنوان رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا شدند. آنها در نامه خود تاکید کردند که وضعیت جسمی و روحی کادر درمان به شدت تحت فشار است و اشباع شده است و نیاز است برای رفع مشکلات اقداماتی انجام شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید