هشدار؛ پیک ششم کرونا در کمین یک استان!

کدخبر: ۴۳۰۰۵۴
استاندار خراسان رضوی گفت: اگر به سلامت از این دو الی سه هفته سرنوشت ساز عبور نکنیم قطعا شاهد پیک ششم در استان خواهیم بود.
هشدار؛ پیک ششم کرونا در کمین یک استان!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، محمدصادق معتمدیان عصر امروز در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: متاسفانه در چند روز اخیر وضعیت استان از نظر بیماران سرپایی و بستری‌ها نسبت به هفته‌های گذشته کاملا متفاوت بود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ضریب اشغال تخت‌های استان افزایش پیدا کرده که جای نگرانی دارد، گفت: از طرفی بخشی از سرانه‌های بهداشتی و درمانی استان در خارج استان هزینه می‌شود. بهرحال با روند فعلی در روزهای آتی با کمبود تخت مواجه خواهیم شد.

وی به جلسه اخیر خود با مدیران بیمارستان‌های خصوصی مشهد اشاره کرد و افزود: در این جلسه قرار شد که 150 تخت از ظرفیت بخش خصوصی و 450 تخت از بیمارستان‌های مشهد به ظرفیت تخت‌های استان برای خدمات دهی به بیماران کرونایی اضافه بشود.

معتمدیان بیان کرد: با پیشنهاد کمیته علمی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مذاکراتی که با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفته است، اولین بیمارستان کرونایی کشور که آماده تجهیز است راه اندازی خواهد شد. 

استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: پیشنهاد شده است که هتلی در اطراف بیمارستان‌های شهر اجاره کرده و با کمک همکاران وزارت بهداشت برای خدمات دهی به بیماران سرپایی تجهیز کنیم تا باری از روی دوش بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کم شود.

وی بر تشدید نظارت‌ها و برخورد با صنوفی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند تاکید کرد و گفت: در صورت موافقت قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا، محدودیت‎‌های سختگیرانه تری را به صورت عملی ایجاد خواهیم کرد.

معتمدیان اضافه کرد: باید در محدودیت‌های استان بازنگری شود چرا که شرایط خراسان رضوی با دیگر استان‌ها قابل مقایسه نیست. در همین راستا در کمتر از 10 روز اخیر از طریق ریلی و زمینی و هوایی تعداد زیادی وارد استان شده‌اند که ریسک پذیری استان را بالا می‌برد. 

استاندار خراسان رضوی افزود: در حال حاضر باید پیگیری کنیم تا برای خراسان رضوی محدودیت‌ها به صورت ویژه دیده شود در غیر این صورت اگر ورودی‌های شهر مشهد کم نشود زنجیره انتقال بیماری به راحتی قطع نخواهد شد.

وی ابراز کرد: شهرداری نیز باید پای کار باشد و بر ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله مترو و اتوبوس نظارت بیشتری داشته باشد چرا که وضعیت نامناسبی را در این حوزه‌ها شاهد نیستیم.

معتمدیان با اشاره به روند صعودی واکسیناسیون در استان افزود: اگر به سلامت از این دو الی سه هفته سرنوشت ساز عبور نکنیم قطعا شاهد پیک ششم در استان خواهیم بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید