واکنش کره جنوبی به هشدار پیونگ یانگ درباره رزمایش با آمریکا

کدخبر: ۴۳۰۵۲۱
وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد: هنوز چیزی درباره اینکه مانور نظامی مشترک سالیانه کره جنوبی و آمریکا چطور، چه زمانی و در چه مقیاسی برگزار می شود، قطعی نشده است.
واکنش کره جنوبی به هشدار پیونگ یانگ درباره رزمایش با آمریکا

 

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر، وزارت دفاع کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد که هنوز تصمیمی در رابطه با برگزاری مانور مشترک نظامی سالیانه با آمریکا در تابستان امسال گرفته نشده است.

شینهوا گزارش داد، «بو سونگ چان» سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی در همین زمینه گفت که هنوز چیزی درباره اینکه مانور نظامی مشترک سالیانه کره جنوبی و آمریکا چطور، چه زمانی و در چه مقیاسی برگزار می شود، قطعی نشده است. وی ادامه داد تصمیم گیری در این زمینه بر عهده مقامات کره ای و آمریکایی خواهد بود.

نیروهای کره جنوبی و آمریکا هر سال رزمایشی مشترک در اواسط ماه آگوست در تابستان برگزار می کنند که کره شمالی آن را به عنوان مقدمه ای برای حمله نظامی محکوم می کند.

«لی جونگ جو» سخنگوی وزارت وحدت کره جنوبی که مسئول روابط بین دو کره است، در مصاحبه ای مطبوعاتی در همین زمینه گفت که این وزراتخانه به تلاش هایش جهت پرداختن به موضوع رزمایش مشترک این کشور با آمریکا به شیوه ای عاقلانه و انعطاف پذیر که منجر به تشدید تنش های نظامی در شبه جزیره کره نشود، ادامه خواهد داد.

یک مقام ارشد وزارت وحدت کره جنوبی که نامش فاش نشد، هفته گذشته به خبرنگاران گفته بود که به تعویق انداختن رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا به علت خیز مجدد کرونا و نیاز به تعامل با کره شمالی، اقدامی «مطلوب» خواهد بود.

«کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی روز گذشته طی سخنانی گفت که اگر کره جنوبی اقدام به برگزاری رزمایش مشترک با آمریکا کند، چنین اقدامی به بازسازی روابط میان دو کشور آسیب خواهد رساند.

کیم یو جونگ که اظهاراتش از طریق تلویزیون دولتی کره شمالی پخش شد، همچنین تاکید کرد که تصمیم اخیر دو کره برای برقراری خط تماس اضطراری میان دو کشور هیچ چیز بیش از تماس فیزیکی میان دو طرف نبوده و فرضیه‌های مطرح شده در خصوص برگزاری نشست‌هایی بیش از این میان سئول و پیونگ یانگ، تنها نشان دهنده «بی خردی» است.

وی همچنین در خصوص مانور نظامی مشترک میان کره جنوبی و آمریکا نیز گفت: دولت و ارتش ما چشم دوخته‌اند تا ببینند آیا کره جنوبی خیال انجام تمرینات نظامی تهاجمی دارد یا خواستار اتخاذ یک تصمیم بزرگ است. تصمیم با خود آنها است.

اظهارات خواهر رهبر کره شمالی که از مهره‌های تأثیرگذار در عرصه سیاسی این کشور محسوب می‌شود، پس از انتشار شایعاتی مبنی بر تلاش دو کره برای آغاز فصلی نو در روابط با یکدیگر مطرح می‌شود.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی نیز جمعه گذشته در جریان بازدید از یک دوره آموزش نظامی برای فرماندهان و افسران ارتش خلق این کشور، از آن‌ها خواست تا برای «واکنش تهاجمی و فعال در برابر تحریک‌های دشمن» در آمادگی کامل به سر ببرند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید