جشن تولد اوباما حاشیه ساز شد

کدخبر: ۴۳۰۸۶۵
جشن تولدی که باراک اوباما قصد دارد به مناسبت ۶۰ سالگی‌اش بگیرد انتقادات بسیاری را به خصوص از جانب جمهوریخواهان به همراه داشته که برگزاری چنین مراسم بزرگی را در میانه شیوع جدید همه‌گیری کرونا زیر سوال برده‌اند.
جشن تولد اوباما حاشیه ساز شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایسنا، رسانه‌های خبری آمریکا به نقل از منابعی که نامشان را اعلام نکردند، گزارش دادند، جشن تولدی که قرار است تعطیلات آخر هفته در جزیره مارتاز وینیارد برگزار شود با رعایت کامل شیوه‌ نامه‌های بهداشتی و توصیه‌های مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها که بخش اصلی بهداشت آمریکاست، برگزار می‌شود.

طبق گفته منابع، از دعوت‌شدگان خواسته شده که واکسن بزنند، تست کرونا هم بدهند و نتیجه منفی کرونا را با خود بیاورند.

مراسم در فضای باز برگزار می‌شود و کارشناسان بهداشتی به خصوص ویروس کووید-۱۹ نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.

علاوه بر آن آژانس بهداشت آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد: مارتاز وینیارد واقع در ایالت ماساچوست سطح متوسطی از همه‌گیری را ثبت کرده که باعث شده توصیه‌های جدیدی به مقامات بهداشتی که حتی دریافت‌کنندگان واکسن را هم ملزم به استفاده از ماسک می‌کنند، ارائه نشود.

با و جود آن جیم گوردون، عضو جمهوری‌خواه کنگره یکی از طرفداران دونالد ترامپ، جانشین اوباما در توییتر نوشت: اگر تولد ترامپ بود دموکرات‌ها می‌گفتند چطور کسی می‌تواند تا این حد بی‌پروا باشد؟ یا "آنها مردم را می‌کشند".

رونا مکدانیال، رئیس کمیته ملی حزب جمهوری‌خواهان نیز این سوال را مطرح کرد: آیا استثناهایی برای جشن‌هایی که مشاهیر ثروتمند لیبرال در آن حاضر هستند، وجود دارد؟

لانس گودن، عضو جمهوریخواه کنگره نیز در توییتر نوشت: باراک اوباما روز شنبه با حضور ۷۰۰ مهمان جشن تولد می‌گیرد آیا دموکرات‌ها از او خواهند خواست تمام مهمانان را ملزم به زدن ماسک کند؟

در گذشته دولت ترامپ به دلیل برگزاری مناسبت‌ها و برنامه‌هایی بدون استفاده از ماسک در کاخ سفید یا بخش‌های دولتی یا برگزاری تجمعات انتخاباتی بعضا در زمان اوج کرونا و قبل از فراهم بودن واکسن در سطح گسترده در معرض انتقادات قرار داشت.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه گفت، (اوباما) رئیس‌جمهوری پیشین و مدافع اعظم واکسن و مقید به توصیه‌های کارشناسان بهداشت عمومی بار دیگر اجرای آن را برای خود لازم خواهد کرد، برنامه‌ای‌ که در فضای باز برگزار خواهد شد با اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید