بارش باران در این استانها از فردا

کدخبر: ۴۳۰۸۹۲
کارشناس هواشناسی گفت: فردا در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی ، زنجان، قزوین، تهران و سمنان بارش باران پیش بینی می شود.
بارش باران در این استانها  از فردا

به گزارش اقتصادنیوز  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیر حسین سرکرده کارشناس هواشناسی با بیان اینکه با توجه به اینکه سامانه بارشی بر روی کشور قرار گرفته و چند روزی است که امواج تراز میانی از ۵ کیلومتری سطح زمین عبور می‌کند، گفت: این امواج باعث ناپایداری و ایجاد رعد و برق و وزش باد شدید می‌شوند که بیشتر نواحی شمالی کشور را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند.

او ادامه داد: امروز و فردا همچنان شرایط ناپایدار را داریم و در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، شمال کرمانشاه، همدان، مرکزی و زنجان، دامنه جنوبی البرز، قزوین، تهران و سمنان بارش پراکنده باران را شاهد هستیم.

سرکرده با بیان اینکه در سواحل دریای خزر همچنان بارش باران را داریم، گفت: در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و نواحی مرکزی کشور از جمله یزد و نواحی غربی استان اصفهان هم در این چند روز شاهد بارش پراکنده باران هستیم.

این کارشناس هواشناسی توضیح داد: با توجه به مدل و نقشه‌هایی که به روز رسانی شده در ارتفاعات واقع در استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم احتمال بارش باران طی امشب و فردا پیش بینی می‌شود.

او افزود: همچنان با توجه به کشیده شدن جریانات گرم و مرطوب جنوبی بر روی نواحی جنوب شرقی کشور، در جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان، شمال و نواحی شرق استان هرمزگان، نواحی جنوبی و شرقی استان فارس هم شرایط برای وقوع رگبار باران و وزش باد مانند روز‌های گذشته آماده است.

سرکرده بیان کرد: آب‌های جنوبی کشور و دریای عمان مواج هستند، اما به نظر می‌رسد این امواج به تدریج ضعیف شوند و در پایان هفته هم چند درجه‌ای افزایش دما را خواهیم داشت؛ این در حالی است که از مقدار و میزان بارش‌ها هم در آخر هفته کاسته خواهد شد.

کارشناس هواشناسی تصریح کرد: احتمال وقوع ناپایدار‌ بارش‌ها تا پایان تابستان وجود دارد، اما نمی‌توان به طور دقیق روز آن را اعلام کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید