زائران باید هر دو دوز واکسن کرونا را زده باشند

شرایط مهم تردد زائران عتبات در اربعین امسال اعلام شد

کدخبر: ۴۳۰۹۴۷
معاون عمرانی استاندار ایلام درباره شرایط اعزام زائران به عتبات در اربعین امسال توضیح داد.
شرایط مهم تردد زائران عتبات در اربعین امسال اعلام شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، احمد کرمی معاون عمرانی استاندار ایلام با بیان اینکه اربعین امسال متفاوت‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود، گفت: بر اساس تصمیمات انجام‌گرفته، زوار اربعین به صورت کاروانی از مبدا ساماندهی و از مرزهای کشور به ویژه مرز بین‌المللی مهران به عتبات عالیات سفر می‌کنند.

وی افزود: افرادی که هر دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند، می‌توانند در این کاروان‌ها حضور یابند.

کرمی معاون اظهار کرد: دغدغه اصلی ما این است که در کنار خدماتی که به زوار، مسافران و گردشگران ارائه می‌شود به ایمنی راه‌ها و حفظ سلامت مردم توجه شود.

او با بیان اینکه هر حادثه و اتفاقی که می‌افتد در کنار خسارات جانی و مالی، تبعات اجتماعی را نیز در پی دارد، گفت: هر اقدامی که بتواند منجر به کم کردن تبعات اجتماعی و کاهش خسارات مالی و جانی تصادفات شود مورد تاکید است.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به اینکه دستگاه‌های متولی با همکاری و همراهی نسبت به رفع نقاط حادثه‌خیز مهم و اساسی اقدام کنند، گفت: در بررسی و برنامه‌ریزی تصادفات و رفع نقاط حادثه‌خیز در استان در ایام اربعین باید همواره دو سناریو کوتاه‌مدت و بلندمدت برای آماده‌سازی مسیرها طراحی شود تا وقفه‌ای در ارائه خدمات پیش نیاید.

وی با اشاره به جانمایی موکب‌ها در ایام اربعین خواستار برنامه‌ریزی و دقت در جانمایی‌ها شد به گونه‌ای که هم ملاحظات ترافیکی و هم ملاحظات زیرساختی و نوع دسترسی‌ها را در نظر گرفت، به طوری که شاهد تراکم در یک موکب و خالی شدن موکب دیگر نباشیم.

کرمی با تاکید بر همراهی و همکاری شهرداران در رفع گره‌های ترافیکی و روان‌سازی گفت: یکی از معیارهای ارزیابی شهرداران میزان همکاری آنها با دستگاه‌های متولی در امر ترافیک شهری خواهد بود و با کسانی که کم‌کاری کنند یا بی‌توجه باشند برخورد می‌شود.

معاون عمرانی استاندار با تاکید بر ایجاد راه اضطراری خاکی در مناطقی که در معرض خطر رانش قرار دارد خواستار رفع نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های استان شد.

او با تاکید بر بهره‌برداری از پل‌های ۵۵ و به خصوص ۵۶ قرارگاه خواستار ایمن‌سازی و اجرای لاین دوم و نیز تامین روشنایی و لاینینگ تونل‌های مسیر اربعین شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید