چرا باید مصرف روزانه اسیدفولیک را افزایش دهیم؟

کدخبر: ۴۳۱۴۰۷
اقتصادنیوز: کارشناسان سلامت با تاکید بر فواید اسیدفولیک برای انسان، معتقدند که همه افراد باید مصرف روزانه این ویتامین را افزایش دهند.
چرا باید مصرف روزانه اسیدفولیک را افزایش دهیم؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، یکی از ویتامین‌هایی که نه تنها مادران، بلکه تمامی افراد برای تقویت بدن به آن نیاز دارند و نقشی مهم در مقابله با زوال عقل می‌تواند داشته باشد، «اسید فولیک» یا همان ویتامین B۹ است.

اسید فولیک از ویتامین‌هایی است که به عنوان مکملی خوب برای زنان باردار به منظور جلوگیری از نقایص مادرزادی در فرزندانشان که هنوز متولد نشده اند، شناخته می‌شود. تحقیقات اکنون نشانگر تأثیر این ویتامین در کاهش مشکلات سلامتی از جمله زوال عقل است. برای همین امر است که کارشناسان می‌گویند همه افراد باید مصرف روزانه شان از این ویتامین را بالا ببرند.

در یک بررسی که نتایج آن در مجله علمی «Nutrients» منتشر شد، محققان به این نتیجه رسیدند که مصرف منظم مکمل فولیک اسید سبب کاهش سطح التهاب می‌شود.

همچنین بر اساس پژوهش دیگری که اوایل امسال به انجام رسید و در «Quarterly Journal of Medicine» چاپ شد، دانشمندان دریافاتند مصرف کافی اسید فولیک به بدن در تجزیه «هوموسیستئین» کمک می‌کند. هوموسیستئین ترکیبی است که زمانی که پروتئین‌ها هضم می‌شوند، درست می‌شود. سطح بالای این ترکیب با آسیب به عروق خونی، کاهش جریان خون و خطر بالاتر حمله قلبی یا سکته مغزی همراه است.

این یافته‌ها سبب شد تا محققان دانشگاه ابردین، در اسکاتلند پیشنهاد کنند تمامی افراد بالای ۶۵ سال، مصرف «اسید فولیک» را تا سه برابر میزان توصیه شده روزانه که ۲۰۰ میکرو گرم بود، افزایش دهند.

در همین حال، برخی از مطالعات نشاگر وجود ارتباط میان میزان پایین «اسید فولیک» و افزایش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر است. به نظر می‌رسد فواید فولیک اسید بر «هوموسیستئین» نیز در این ارتباط نهفته است؛ چرا که تحقیقات نشان می‌دهد سطح بالای هوموسیستئین در زوال عقل نقش دارد.

اسید فولیک که گفتیم به B۹ معروف است، برای عملکرد عصب‌ها و تشکیل DNA و گلبول‌های قرمز سالم ضروری است. وزارت بهداشت انگلیس به افراد بزرگسال توصیه کرده است روزانه ۲۰۰ میکروگرم به شکل روزانه اسید فولیک از طریق غذا مصرف کنند. این در حالی است که به افرادی که برای بچه دار شدن تلاش می‌کنند یا اینکه باردار هستند، توصیه می‌شود تا علاوه بر این، ۴۰۰ میکروگرم نیز از طریق مکمل‌ها استفاده کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید