آیدین الفت بر اثر ابتلا به کرونا دلتا درگذشت+مهندس صدا رفت

کدخبر: ۴۳۱۴۶۸
اقتصاد نیوز: آیدین الفت از چهره‌های شناخته شده صنعت مهندسی صدا به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت.
آیدین الفت بر اثر ابتلا به کرونا دلتا درگذشت+مهندس صدا رفت

سیامک احمدی از صدابرداران سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار  ایرنا ضمن تایید این خبر گفت: متاسفانه عصر روز گذشته (پنجشنبه ۱۴ مرداد) آیدین الفت از چهره‌های مطرح صنعت مهندسی صدا در فاصله کمتر از سه روز از ابتلا به گونه دلتا ویروس کرونا درگذشت.

وی ادامه داد: زنده‌نام الفت مدیر استودیو شهر صدا چند ماه پیش با تلاشی بی‌وقفه به همراه تعدادی از همکاران و استادان دانشگاه توانست رشته مهندسی صدا را در دانشگاه آزاد اسلامی پایه‌گذاری کند اما قسمت و تقدیر اجازه دیدن نتیجه تلاش‌هایش را نداد.

احمدی خاطرنشان کرد: زنده‌نام آیدین الفت در یکی از جدیدترین فعالیت‌هایش در تیر ماه سال جاری (۱۴۰۰) قطعه سیراب شدم را در مقام خواننده، ترانه‌سرا و آهنگساز در شرایطی منتشر کرده بود که در ساخت این قطعه موسیقایی در کنار همکاری با تعدادی از نوازندگان شناخته شده کشورمان، از ساز «صراحی» از سازهای ابداعی زنده‌نام استاد محمدرضا شجریان بهره برده بود.

هنرمندانی چون نادر برهانی‌مرند نمایشنامه‌نویس و کارگردان، فرزین محدث بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و فرشاد فزونی از آهنگسازان تئاتر و سیما در پیام‌های جداگانه‌ای در صفحه اینستاگرام خود درگذشت این چهره مطرح و موفق مهندسی صدا که سابقه درخشانی در حوره تئاتر را نیز داشت تسلیت گفتند.

آیدین الفت، از چهره‌های مطرح مهندسی صدا، درگذشت

آیدین الفت تحصیل‌کرده کارشناسی ارشد مهندسی صدا از کالج اکسپرشن/ Ex’pression آمریکا، فارغ التحصیل دوره صدابرداری و صداگذاری دیجیتال از کالج ای تی دی ITD کانادا، موسس، مدیر گروه و استاد رشته صدابرداری در دانشگاه جامع علمی و کابردی در مقطع کاردانی، استاد رشته فن‌آوری صدا در دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع کارشناسی و از فعالان صداگذاری و طراحی و مهندسی صدا در تئاتر بود.

وی در کنار کار تخصصی خود در صنعت مهندسی صدا، به ساخت موسیقی و سرایش شعر نیز می‌پرداخت که تولید دو قطعه موسیقایی سیراب شدم و ناخوشم از آثار این هنرمند فقید شناخته می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید