واکنش چین به اقدام آمریکا در فروش سلاح به تایوان

کدخبر: ۴۳۱۵۰۷
اقتصادنیوز : دولت چین در واکنش به فروش تسلیحات از سوی آمریکا به تایوان به ارزش صدها میلیون دلار واکنش نشان داد و اعلام کرد که خود را متعهد به اقدامات لازم و مشروع متقابل می داند.
واکنش چین به اقدام آمریکا در فروش سلاح به تایوان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، تارنمای خبری  «اسپوتنیک» با انتشار این خبر نوشت: یک روز پس از اعلام دولت بایدن در باره تصویب فروش حجم بالایی از تسلیحات به تایوان، آن را محکوم و وعده اقدام مشروع  متقابل در پاسخ به این اقدام را داد.

 وزات امورخارجه چین دراین زمینه در بیانیه ای اعلام کرد: تایوان بخشی انکار ناپذیر از قلمرو چین بوده  و دولت آمریکا با فروش تجیهزات نظامی به تایوان در امور داخلی چین مداخله و حاکمیت و منافع امنیتی چین را تهدید کرده است.

این بیانیه می افزاید: این مساله پیامی ناصحیح به عوامل جدایی طلب تایوان می فرستد و به شدت روابط بین آمریکا و  چین  و همچنین صلح و ثبات در تنگه تایوان را به خطر می اندازد.

اسپوتنیک گزارش داد: روز چهارشنبه گذشته «آژانس لجستیکی وزارت دفاع آمریکا» اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا فروش ۷۵۰ میلیون دلار تجیهزات نظامی به تایوان را تصویب کرده استف این تجهیزات شامل تانک های « M۱۰۹A۶ »  که نوعی توپخانه خود کششی است که قادر به شلیک گلوله تا فاصله ۴۰ مایلی (بیش از ۶۰ کیلومتر)است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید