مقام ارشد رسانه ای دولت افغانستان کشته شد

مینه پال توسط طالبان ترور شد/عکس زمان ترور

کدخبر: ۴۳۱۵۱۷
برخی رسانه های افغانستان و رسانه های خارجی دقایقی پیش از کشته شدن دواخان مینه پال رئیس مرکز اطلاعات و رسانه های دولت افغانستان در غرب کابل خبر دادند.
مینه پال توسط طالبان ترور شد/عکس زمان ترور

ترور دواخانه مینه پال، فعال رسانه ای و رئیس مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت، و برعهده گیری ترور این شخصیت و همچنین پخش عکسی از حمله به ایشان توسط طالبان، با واکنش های تند فعالان رسانه ای، نمایندگان مردم و کاربران صفحات اجتماعی و مجازی کشور مواجه شده است.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در جاده توییتی رسما مسئولیت ترور و شهادت مینه پال را برعهده گرفته و گفته که او در (یک حمله خاص ) در جاده دارالامان کابل هدف قرار گرفته است. برخی افراد وابسته به طالبان،عکسی را که به عنوان صحنه ترور مینه پال در صفحات مجازی منتشر کرده اند.

وزارت داخله افغانستان در گفت‌وگو با رسانه‌ها تایید کرده که ظهر امروز جمعه “دواخان مینه پال”، رییس مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت و معاون پیشین سخنگوی ریاست جمهوری در منطقه دارلامان کابل ترور شده  است.

آقای مینه پال در آخرین توییت خود در واکنش به موضع سخنگوی طالبان در مورد فریادهای الله اکبر مردم در حمایت از نیروهای امنیتی نوشته است: “خوارج و فتنه گران گمان می کنند که آنها مسئولین لوح محفوظ هستند، الله اکبر فریاد صلح و آرامش است،

شما بیست سال کلمه تکبیر را فقط برای انتحار، انفجار ، قتل و نابودی به کار برده اید. مطمئنا خداوند از شما حساب خواهد گرفت”.

اما در واکنش به این ترور، کاربران صفحات اجتماعی افغانستان با بازنشر عکس‌های مینه پال، ترور او توسط طالبان را به شدت محکوم کرده‌اند.

352

نادر نادری، رییس کمیسیون خدمات ملکی و اصلاحات اداری در توییر خود نوشته است: “افغانستان، امروز یک فرزند وطن‌دوست دیگرش را که کار باتعهد را مانند شعر و زندگی دوست داشت، در یک حملهٔ بزدلانهٔ تروریستی از دست داد”.

عارف رحمانی، عضو مجلس نمایندگان نیز در توییتر خود نوشته است: “داواخان مینه پال ریس فعال مرکز رسانه های حکومت را تاب نیاوردند.‌ او را ساعاتی پیش در کابل ترور کردند.‌ از دست دادن مینه پال، سوگ شدیدی را در فضای رسانه ای کشور ایجاد کرده است. او یک ” افسراستوار جنگ نرم” علیه تروریزم بود. خدایش بیامرزد و روح‌اش‌در بهشت برین در آرامش باد!”

این در حالی است که گروه طالبان به دنبال حمله انتحاری و مسلحانه به خانه سرپرست وزارت دفاع، به مقام‌های دولتی و چهره‌های سیاسی هشدار داده بود که این حمله، آغاز عملیات‌های انتقامی بر هسته‌ها و مقامات دولت افغانستان است، که فرمان حمله علیه این گروه را در مناطق مختلف کشور می‌دهند.

168985736.jpg

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید