اگر هر روز نوشابه می خورید منتظر این 6 اتفاق مرگبار باشید

کدخبر: ۴۳۱۵۸۵
اقتصادنیوز : خوردن مداوم نوشابه های گازدار باعث وارد شدن صدمات بسیاری بر بدن می شوند پوسیدگی دندان و اضافه وزن از اثرات شایع آن هستند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک ،امروزه با افزایش مصرف فست فودها، نوشابه های گازدار نیز جزء لاینفکی از این غذاها شده است و یا در مهمانی ها نیز استفاده از نوشابه های گازدار مرسوم شده که از خطرات آن غافل هستیم. 

6 اتفاقی که اگر هر روز نوشابه به خصوص نوشابه های گازدار بنوشید، رخ می دهد:

طبق تحقیقات، مصرف سالانه امریکایی ها از نوشابه به طور متوسط حدود 56 گالن است. با اینکه نوشیدن نوشابه گاه به گاه موجب ریسک های سلامتی نمی شود، اما مصرف یک تا دو نوشابه در روز در نهایت موجب برخی مشکلات سلامتی شود.

نوشابه

آسیباتی که نوشابه به بدن وارد می کند

آیا نوشابه باعث چاقی میشود؟

1.چاقی:

در طول سالیان مصرف نوشابه افزایش یافته است، به همین دلیل چاقی مفرط نیز افزایش یافته است. مطالعات نشان می دهد که تقریبا از هر 4 نفر، یکی روزانه حداقل 200 کالری را از نوشابه دریافت می کند.در کمال تعجب 41 درصد از کودکان 2 تا 11 سال حداقل یک نوشابه و یا یک نوشیدنی در روز می نوشند.

2.کمبود ویتامین:

وقتی نوشیدنی های کربناته اولین بار اختراع شدند، باور بر این بود که سالم هستند، اما مطالعات آزمایشگاهی نشان داده اند که نوشیدنی های کربناته حاوی فسفریک اسید هستند که می توانند کلسیم را تخلیه کنند. جوش شیرین  نیز بر جذب ویتامین D  مشهور است.

نوشیدنی های کربناته را می توان با تضعیف استخوان ها، پوکی استخوان  و فشار خون بالا  مرتبط دانست.

نوشابه و ویتامین دی

مضرات وحشتناک نوشابه های گازدار

تاثیرات مخرب نوشابه بر بدن

3.خرابی دندان:

مصرف منظم نوشابه و یا نوشابه رژیمی به دلیل وجود مقدار بالای شکر و فروکتوز می تواند باعث فرسایش مینا از اسیدیته بالا شود. در بخش قبلی سلامت نمناک و در بحث بررسی عوارض نوشابه برای سلامت بدن گفتیم که تحقیقات نشان می دهد که وقتی نوشابه می نوشید، قند با باکتری در دهان شما برهمکنش می دهد و اسید را شکل می دهد.

سپس اسید به دندان های شما حمله می کند و باعث فرسایش آن می شود. علاوه بر این، هم نوشابه معمولی و هم نوشابه بدون قند، حاوی اسید هستند که می تواند باعث تضعیف دندان های شما نیز شود. دندان ها می توانند به طور منظم تحت یک حمله مداوم از نوشابه خراب شوند.

مضرات نوشابه

آیا نوشابه عامل خرابی دندان است؟

نوشابه و ضررهای خوردن آن

4.بیماری های مزمن:

با توجه به مطالعه قلبی، نوشیدن یک قوطی نوشابه، نه تنها به چاقی، بلکه به افزایش خطر سندروم متابولیک، اختلال در سطح قند، افزایش سایز کمر، فشار خون  بالا و افزایش سطح کلسترو منجر می شود که می تواند خطر حمله قلبی  را افزایش دهد.

5.اعتیاد به کافئین:

نوشیدنی هایی که حاوی کافئین هستند، دارای بزرگترین صنعت نوشیدنی در جهان میباشند. مطالعات نشان داده اند که کافئین اعتیاد آور است، چه از طریق چای، قهوه ، شکلات  یا نوشابه.

میزان کافئین موجود در نوشیدنی های نرم از 40 تا 50 میلی گرم در هر قوطی است، که تقریباً شبیه به یک فنجان قهوه میباشد.

6.سرطان:

وجود بنزن، که یک ماده شیمیایی شناخته شده برای ایجاد سرطان است، می تواند در نوشیدنی هایی و حتی در آبی که ما می خوریم، یافت می شود. با این حال، بنزوئیک اسیدی که در نوشابه یافت می شود، به اندازه سطح یافت شده در آب آشامیدنی منظم نیست.

بنزن در زمانی شکل می گیرد که بنزوئیک اسید با اسید اسکروبیک و فلزاتی نظیر آهن یا مس در تماس قرار می گیرد. متعاقباً ممکن است که منجر به واکنش شیمیایی به شکل شیمیایی، بنزن و تولید آن شود.

ترکیبات نوشابه

نوشابه و خطرات آن برای بدن 

تأثیر منفی نوشابه گازدار بر متابولیسم بدن

بررسی ها و مطالعات ثابت کرده است که مصرف نوشابه های گازدار به خصوص زیاده روی در مصرف این نوشیدنی مضر بر روند متابولیسم و سوخت و ساز بدن اثر منفی گذاشته و در نتیجه عضلات برای تأمین انرژی به جای سوختن چربی ها از قند استفاده می کنند و این نوشابه ها سطح قند خون  را افزایش می دهند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید