کاهش شدید سن ابتلا به کرونا در این استان!

کدخبر: ۴۳۱۶۹۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: روز گذشته ۲۲ کودک در بیمارستان بستری شدند، سن ابتلا به شدت کاهش یافته است و از طرفی احتمال درگیری مردم و کادر درمان وجود دارد.
کاهش شدید سن ابتلا به کرونا در این استان!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیدمحمد جمالیان ۱۶ مرداد در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی اظهار کرد: اگر امروز شمار بیماران بستری در استان مرکزی افزایش فزاینده ای نداشته است به این دلیل است که درمان سرپایی به شکل گسترده ای در استان دنبال می شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در اراک ۲۲۰ بیمار وجود دارد که سرپایی پذیرش شده اند و روزانه درمان دریافت می کنند که اگر این تعداد در بیمارستان بستری می شدند تخت خالی در اراک پیدا نمی شد.

جمالیان با اشاره به قرار گرفتن در آستانه محرم، خواستار جلوگیری از حرکت هیئات مذهبی و ورود سپاه پاسداران به جهت آموزش و اقناع عمومی هیئات شد و افزود: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد صف های طولانی توزیع مرغ در استان هستیم که بدون رعایت پروتکل های بهداشتی عرضه مرغ انجام می گیرد و لازم است که در این راستا مراکز عرضه مرغ افزایش یابد.

وی با طرح این سوال که چرا وضعیت سفره خانه های حسین اباد بغدادی توسط بخشدار و کیوسک های پارک شهید باهنر توسط شهرداری اراک تعیین تکیف نشد؟ گفت: با وجود شرایط قرمز، تالارها همچنان باز و فعالند، وضعیت خمین و دلیجان در حال بحرانی شدن است و باید فکری برای این شرایط داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه در دلیجان، فرمهین و خمین از نظر تخت های بیمارستانی، انتظار بحرانی شدن وضعیت می رود، گفت: روز گذشته مراسم سیاه پوشان در ساروق و هزاوه برگزار شد که گلایه مند این شرایط هستیم، وضعیت اصلا خوب نیست و باید مانع برگزاری مراسم هایی مانند قالی شویان که زمزمه برگزاری آن شنیده می شود، شد.

وی خواستار ممنوعیت جدی در توزیع غذای نذری و برپایی ایستگاه های چای در طول ایام محرم شد و گفت: در شرایط بحرانی قرار داریم و مسلما چنین اقداماتی شرایط را بدتر می کند.

جمالیان تصریح کرد: کادر درمان و بهداشت در رمق های آخر خود هستند و اگر این سد شکسته شود اتفاقات خوبی را شاهد نخواهیم بود، روز گذشته ۲۲ کودک در بیمارستان بستری شدند، سن ابتلا به شدت کاهش یافته است و از طرفی احتمال درگیری مردم و کادر درمان وجود دارد و باید نیروی انتظامی به کمک به مدیریت وضعیت ورود کند چراکه وقوع چنین اتفاقی عواقب خوبی را به دنبال نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، در این جلسه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در هفته دوم مردادماه با ۲۷ درصد افزایش، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان مرکزی به ۳۹۱۳ نفر رسیده در حالی که این رقم در هفته اول مردادماه ۳۰۷۳ نفر بوده است.

دکتر علی علیمحمدی افزود: موارد بستری با ۲۹ درصد افزایش از ۲۷۴۸ نفر در هفته اول مردادماه به ۳۵۳۲ نفر رسید و موارد فوتی نیز با ۹ درصد کاهش از ۳۲ نفر به ۲۹ نفر افت کرد.

وی تصریح کرد: از آذرماه سال گذشته تاکنون ۱۵۰ هزار و ۷۹۴ مورد رپیدتست انجام شده است که ۱۷ درصد موارد مثبت شناسایی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: در حال حاضر به غیر از شهرستان کمیجان که دارای وضعیت نارنجی است، ۱۱ شهرستان دیگر استان مرکزی در وضعیت قرمز قرار دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید