تغییری در بدن که خبر از مشکل ریوی می دهد

کدخبر: ۴۳۱۷۵۸
اقتصادنیوز : هر تغییر در درون بدن، علامتی در بیرون بدن ایجاد می کند تا ما را متوجه بروز مشکل سازد. ریه به عنوان یک یاز مهم ترین ارگان های بدن این علامت را به خوبی بروز میدهد.
تغییری در بدن که خبر از مشکل ریوی می دهد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اقتصادنیوز ،همه سلول های بدن به منظور زنده ماندن نیاز به اکسیژن دارند و در واقع این تامین اکسیژن بدن توسط ریه های سالم صورت می گیرد. به گفته سازمان بهداشت جهانی، دلیل این که بیماری های سیستم تنفسی و نقص عملکرد ریه ها منجر به مرگ افراد می گردد، همین موضوع است.

بر اساس گزارشات رسیده از سازمان بهداشت جهانی سالانه سه میلیون نفر بر اثر بیماری های مزمن انسداد ریه از بین می روند و همچنین این آمار نشان می دهد که تقریبا 1.6 افراد بر اثرابتلا به سرطان ریه و 1.4 براثر ابتلا به سل از بین می روند و نیز این عامل مرگ و میر در کودکان زیر پنج سال نیز به شمار می رود.

متاسفانه وضعیت قرار گرفتن ریه در بدن به گونه است که با هر نوع مشکلی که برای ریه ایجاد شود، کل سیستم تنفسی درگیر می شود بنابراین بسیار حائز اهمیت است که با علائم مشکلات ریوی که یکی از موارد غیرطبیعی اش را در این بخش از نمناک آورده ایم آشنا شوید.

نشانه مشکل ریه

مشکل تعادل بدن هشداری درباره سلامت ریه !

بر مبنای نتایج تحقیقات یک مرکز مراقبت های بیماری سرطان، داشتن مشکلات تعادلی می تواند دلیل بروز سرطان ریه و یا بیماریهای مرتبط ریوی باشد. چرا که سرطان موجب ایجاد سندروم ورید اجوف فوقانی((SVCS) می گردد که این بیماری بر سیاهرگ بزرگ فوقانی تاثیر می گذارد. بنا به تحقیقات انجمن انکلولوژی بروز سندروم ورید اجوف فوقانی (SVCS) در خصوص بیماری هایی چون سرطان ریه، بیماری لنفوم غیرهوچکین یا سرطان که تا ناحیه قفسه سینه گسترش یافته تاثیرگذار است. در واقع رشد یک تومور درکنار سیاهرگ بخش فوقانی تعادل شما را بر هم می زند.

درد قفسه سینه

همچنین این انجمن اظهار می دارد که سرطان ریه به چند دلیل موجب بروز بیماری سندروم ورید اجوف فوقانی می گردد که این سیاهرگ بزرگ خون را از ناحیه سر و دستها به سمت قلب برمی گرداند. زمانی که یک تومور در این قسمت رشد می کند، این خون در سیاهرگ باقی می ماند و فرد احساس گیجی و عدم تعادل دارد.

در مواردی که این تومور مستقیما بر روی سیاهرگ قرارگرفته باشد، موجب ایجاد لخته های خون در داخل سیاهرگ می گردد. چنانچه سرطان قسمت های زیادی را احاطه و گرفته باشد، به شدت بر گره های لنفاوی تاثیر می گذارد. در این حالت بر سیاهرگ زیرین فشار آمده و مشکلات تعادلی سه برابر می شود بنابراین زمانی که احساس می کنید مشکلات تعادلی دارید، حتما موضوع را با پزشک تان در میان بگذارید.

 نشانه های مشکل ریه

این انجمن به شدت هشدار می دهد که بروز سندروم ورید اجوف فوقانی، معمولا به تدریج خود را نشان می دهد بنابراین علاوه بر توجه داشتن به علامت عدم تعادل، به علائمی چون تورم صورت، گردن، دست ها و در کل بخش فوقانی بدن خود نیز توجه داشته باشید که در نتیجه این سندروم، مشکلات تنفسی بروز یافته، مدت زمان تنفس کوتاه شده و یا این که فرد دچار حالت سرفه می گردد.

همچنین در برخی موارد نادر، بیماران با علائمی چون درد قفسه سینه، خش دار بودن صدا، مشکل در تکلم و یا ورم بدن مراجعه می کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید