توصیه علم‌الهدی به هیات‌های مذهبی برای برگزاری مراسم محرم

کدخبر: ۴۳۱۷۶۸
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی امروز در دیدار با اعضای ستاد برگزاری مراسم عزاداری محرم، بابیان این‌که مسئله اثرگذاری کربلا و عاشورا هم در مسائل تثبیت نظام اسلامی و هم در مقابل استکبار مسئله مهمی است، گفت: کرونا بهانه‌ای شده است تا بسیاری از ضد دینان علیه محرم و عاشورا تبلیغ کنند.
توصیه علم‌الهدی به هیات‌های مذهبی برای برگزاری مراسم محرم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس،‌ نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: هیئات مذهبی باید مراقب عملکردشان باشند تا در شرایط این بیماری، بشود بر اساس پروتکل‌های بهداشتی مراسم مذهبی را برگزار و سوژه عملیات روانی دشمن قرار نگیرند.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی امروز در دیدار با اعضای ستاد برگزاری مراسم عزاداری محرم، بابیان این‌که مسئله اثرگذاری کربلا و عاشورا هم در مسائل تثبیت نظام اسلامی و هم در مقابل استکبار مسئله مهمی است، اظهار کرد: کرونا بهانه‌ای شده است تا بسیاری از ضد دینان علیه محرم و عاشورا تبلیغ کنند.

وی، موضوع مشکل‌ساز در این مسائل را سوژه شدن هیئات توسط دشمن دانست و ادامه داد: هیئات مذهبی، محور عزاداری سیدالشهدا (علیه‌السلام) هستند پس باید مراقب عملکرد خودشان باشند تا در شرایط این بیماری، بشود بر اساس پروتکل‌های بهداشتی مراسم مذهبی را برگزار کرد، هیئات باید مراقب باشند تا سوژه عملیات روانی دشمن قرار نگیرند.

وی بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری امام حسین (علیه‌السلام) اشاره کرد و افزود: در مجالس امام حسین (علیه‌السلام) باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم تا کسی در این مراسم دچار بیماری نشود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی یادآور شد: از طرفی مراقب جنگ روانی رسانه‌های بیگانه باشیم زیرا مجالس امام حسین (علیه‌السلام) یک رسانه بزرگ است، متأسفانه بعضی‌ها به‌غلط درصدد تبلیغ عدم رعایت نکات بهداشتی در مراسمات مذهبی امام حسین (علیه‌السلام) هستند.

وی بیان کرد: شما عزیزان بیایید و ترویج کنید که پروتکل‌های بهداشتی به‌خوبی و به‌درستی رعایت شود تا هم سلامت خود فرد و هم سلامت دیگر افراد حفظ شود؛ افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را در مجالس سیدالشهدا رعایت نمی‌کنند، ضدتبلیغ برای ایشان هستند.

علم‌الهدی ابراز کرد: شما عزیزان در این استان با هماهنگی و همکاری یکدیگر، پروتکل‌هایی را برای هیئات مذهبی و برگزاری مجالس مذهبی تعیین کنید تا همه عاشقان امام حسین (علیه‌السلام) به آن عمل کنند و مانع از بیماری یکدیگر شوند، آن چیزی که بسیار مهم است، اقامه عزای سیدالشهدا (علیه‌السلام) در این سرزمین و مخصوصاً در شهر امام رضا (علیه‌السلام) است.

وی ضمن بیان عظمت عزای سیدالشهدا (علیه‌السلام) خاطرنشان کرد: برای ما مهم است که عظمت سیدالشهدا (علیه‌السلام) را بیان کنیم و چیزی از این عظمت کاسته نشود؛ هیئت داران باهم همراه بشوند و مجالس خودشان را در فضای باز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشکیل دهند، باید شعائر محرم را حفظ کنیم و از همه شما عزیزان درخواست دارم تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نگذارید آسیبی به عاشقان امام حسین (علیه‌السلام) وارد شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید