بیانیه‌ای برای ایران پس از پایان المپیک توکیو

کدخبر: ۴۳۱۷۷۲
وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک با پایان سی‌ودومین دوره بازی‌های المپیک 2020 به میزبانی توکیو، بیانیه‌ای مشترک صادر کردند.
بیانیه‌ای برای ایران پس از پایان المپیک توکیو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک، با پایان کار کاروان ایران در المپیک توکیو بیانیه‌ای مشترک منتشر کردند.

وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک با پایان سی‌ودومین دوره بازی‌های المپیک 2020 به میزبانی توکیو، بیانیه‌ای مشترک به شرح زیر صادر کردند:

«بسمه تعالی

سی‌ودومین دوره بازی‌های المپیک در توکیو امروز در حالی به پایان رسید که هزاران نفر از مردان و زنان از 206 کشور جهان گرد هم آمدند تا بار دیگری، زیبایی‌های ورزش به نمایش گذاشته و امید به بهروزی را در سرتاسر جهان نشر دهند. مردان و زنان ایرانی در قالب کاروان جمهوری اسلامی ایران بار دیگر توانمندی‌های خود را به نمایش گذاردند و علی‌رغم همه مشکلاتی که پشت سر گذاشته بودند، از جایگاه و نام کشور عزیزمان دفاع کردند.

برای حضور موفق در این بازی‌ها، بلافاصله بعد از پایان بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا ستاد عالی بازی‌ها با مشارکت وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و کمیته ملی پارالمپیک و کارشناسان ذی‌صلاح تشکیل و در جلسات متعدد و با بهره‌گیری از کارگروه‌های کارشناسی و با حضور مدیران فدراسیون‌ها و مربیان تیم‌های صاحب شانس کسب سهمیه، به تبیین و تشریح نقشه راه و اتخاذ سیاست‌های حمایتی و پشتیبانی و فراهم کردن زمینه‌های موفقیت پرداخت. علی‌رغم اینکه در آغاز سال 2020 (زمستان 98) متأسفانه جهان و کشورمان درگیر پاندومی کرونا شد و مشکلات و مصائب زیادی برای مردم ایجاد و ورزش نیز با تعطیلی اماکن روبه‌رو شد، مسابقات یک سال به تعویق افتاد و روند آماده‌سازی‌ها دچار اختلال گردید، اما همه امیدوار بودیم از طرف دیگر فشار تحریم‌های ظالمانه و بی‌سابقه و تأثیر آن بر وضعیت اقتصادی جامعه موانع جدی به وجود آورد، مع‌ذلک جامعه ورزش موفق شد:

1- 68 سهمیه بازی‌های المپیک 1+2020 را کسب نماید که 66 نفر از دختران و پسران ما اعزام گردیدند که بالاترین سهمیه کسب شده در تاریخ ورزش ایران بود.

بیشتر بخوانید

المپیک 2020 توکیو| پایان روز پانزدهم با صعود 2 پله‌ای ایران

2- تعداد سهمیه‌های بانوان 10 نفر بود که در طول تاریخ حضور ایران در المپیک، یک رکورد محسوب می‌شود.

3- در سه رشته تیمی (والیبال، بسکتبال و شمشیربازی) کسب سهمیه کردیم که برای نخستین بار این موفقیت به دست آمد.

4- شایستگان ورزش کشور در این المپیک سه مدال طلا، دو مدال نقره و دو مدال برنز کسب کردند که از نظر کیفی، دومین نتیجه کیفی حضور ما در تمامی ادوار بازی‌های المپیک محسوب می‌شود.

5- در دو رشته تیراندازی و کاراته برای نخستین بار به مدالی، آن هم از نوع مرغوب رسیدیم و تعداد رشته‌های مدال‌آور ما را به شش رشته رسانید که بی‌سابقه است.

6- کتمان نمی‌کنیم که برخی مشکلات و نواقص محدودی وجود داشت که با توجه به رصد مستمر همه موارد، در آینده نزدیک نسبت به رفع آن اقدام خواهد شد.

7- در کسب این موفقیت دعای خیر مردم و تلاش روزافزون ورزشکاران، مربیان و مسئولین مرتبط در سایه الطاف الهی، یاور جامعه ورزش بوده است.

8- قطعاً در آینده نزدیک، گزارش کارشناسی اقدامات انجام گرفته و نتایج ارزیابی همه رشته‌ها و ورزشکاران شرکت‌کننده برحسب موازین علمی و کارشناسی برای اطلاع عموم منتشر خواهد گردید.

بیشتر بخوانید

واکنش وزیر ورزش عربستان و مربی طارق به فینال جنجالی کاراته

9- وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک ایران از مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که با پیام دلگرم‌کننده امروز خود، ورزشکاران مدال‌آور را مورد تفقد قرار داده و همچنین از ریاست محترم جمهور که از تلاش‌های قهرمانان مدال‌آور با پیام خود تقدیر نمودند و همه دست‌اندرکاران ذی‌ربط در دولت از جمله سازمان برنامه و بودجه، وزارت امور خارجه، وزارت ارشاد اسلامی، شهرداری تهران و زحمتکشان ورزش کشور شامل رؤسای محترم فدراسیون‌های حاضر در المپیک، ورزشکاران و مربیان و سایر کادرهای فنی و تدارکاتی، پزشکی، کادر سرپرستی کاروان ایران در توکیو، مدیران و همکاران وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک، اصحاب رسانه به ویژه رسانه ملی که با پوشش خبری مناسب خود، کام مردم ایران را شیرین نمودند، صمیمانه تقدیر و تشکر می‌نماید.

وزارت ورزش و جوانان

کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید